Fórum - Téma


žlta kontrolka


Fórum Swift IV žlta kontrolka

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2

2010-06-13 19:16:11

Skontroloval som kable ,všetko je v poriadku, Chcem sondu vymontovaťa prečistit ,dufam ,že nič nodobabrem.

2010-06-13 20:25:06

Na té sondě bych nic nečistil, tím jí tak akorát odděláš. Pokud se ti jí tedy podaří vyšroubovat.

2010-06-14 09:13:39

Tak čo navrhuješ? Zmerat to neviem a ani nemam na to pristroje. Do servisu na diagnostiku a vyhodiť spusta eur to tiež sa mi nezda a svojpomocna vymena za novu ale sku sondu,su tam 4draty.

http://www.skodaoctavia.c...y/Vymena-Lambda-sondy.htm

2010-06-14 11:24:11

Sonda co má 4 dráty je vyhřívaná. Ty dva bílé dráty jsou žhavení sondy a to nejjednodušší co můžeš zkontrolovat je, jestli žkavící okruh sondy není přerušen. Nevím co máš za model, starší typy měly jednu sondu a novější mají dvě sondy. Jedna je před katalyzátorem druhá za ním. První sonda má mít odpor žhavení za studeného stavu (ty dva bílé dráty) 5-6,4 ohmů, ta druhá 11,7-14,5 ohmů. To je to jediné co můžeš vysledovat pokud vlastníš multimetr a umíš s ním zacházet. Signální okruh sondy (modrý a černý drát) lze také přeměřit, jak nedávno popisoval Hill, ale úplný laik to nezvládne. Pravděpodobnější závada by mohlo být to žhavení, pokud tu sondu již někdo "neobhospodařoval". Pokud nemáš zkušenosti, tak tu sondu nevymontovávej, jenom změř ty bílé dráty, při odpojeném konektoru. Ona závada může být také v řídících obvodech, ne jen v sondě. Nová sonda je drahá sranda a originál se těžko shání. Levnější univerzální sondy nemají originální připojovací konektor a na jejich zapojení je třeba určitých znalostí.

Doporučoval bych ti najít nějaký seriozní malý servis, nebo šikovného kutila, co disponuje alespoň autoscanerem, nebo základním diagnostickým programem. Pokud by za to chtěl více jak 20 €, tak je to šejdíř.

P.S. Na litrového Sviště je specialista Hill a v elektronice velmi fundovaný, tak by ti třeba poradil nějaký fígl.

Hill  
Jaroslav
2010-06-14 18:09:41

Jožo, lambda sonda je lambda sonda. Rozdíl může být v uchycení, ale ne v parametrech. Zirkon (podle al zarqún=hyacint nebo zlatý květ, to ale zrovna asi nechceš vědět) vlastně ani nic jiného neumí. Hlídá obsah kyslíku ve spalinách a reguluje motor na tzv. stochiometrický poměr ve výfukových plynech. Ideální poměr neudrží, protože regulace probíhá vždy s nějakým zpožděním, ale napětí kolísá kolem 0,5V.

Jenže ještě nemáš vyčtenou paměť chybových hlášení a už bys šel po lambdasondě. On to zrovna tak může dělat upadlý drát v konektoru některého teplotního čidla (to ti teploměr neukáže, má svoje vlastní čidlo), nebo se slepil ventil recyklace výfukových plynů (EGR).... prostě bez diagnostiky tu budeme jen hádat. A křišťálová koule mi ani nestihla ukázat, že sežrala další sadu tužkových baterek.

Ještě tak vědět, odkud jsi...

2010-06-14 18:27:51

Hm, dik za vysvetlenie,ako som pochopil najlepšie bude isť do servisu... promin a ešte otazočka ako napojiť merak tak ako tu:

http://www.youtube.com/watch?v=CfhgpnSTPA0

Hill  
Jaroslav
2010-06-14 19:16:30

Ten měřák je připojený přímo na vývody z lambdasondy (stínění a střední vodič), ale ukazuje příliš malé napětí - moc chudou směs. Ovšem nevím nic o vnitřním odporu měřidla - může lambdasondu zatěžovat natolik, že ani při správném složení směsi napětí na ní nemůže výše vystoupit, ani o jeho vzorkovací rychlosti, tedy rytmu, ve kterém si bere vzorky napětí. Napětí kolísá rychleji, než stihne měřidlo najít jeho velikost. Tak ukáže tu, kterou stihlo najít. Prostě ten údaj je k ničemu. Na to je vhodnější voltmetr ručkový se zesilovačem (například starý dobrý multimetr Metra PU500) nebo zkoušečka s páskem z LEDek.

Zkus napřed (sám nebo s pomocí kámoše, který se nebojí v autě pohledat) vyblikat diagnostické kódy. Když totiž svítí kontrolka CHECK ENGINE (ten symbol motoru), musí ti při postupu uvedeném v http://www.jablkon.cz/swift/navody/diagkody_1.html, http://www.jablkon.cz/swift/navody/diagkody_2.html a http://www.jablkon.cz/swift/navody/diagkody_3.html tato kontrolka vyblikat jeden nebo více kódů. Určitě to nebude kód 12 (jedno, pauza a dvě bliknutí, pak dlouhá pauza a to celé znovu), protože ten znamená, že je vše v pořádku.

A možná zjistíš, že lambdasondě nic není, ale řídicí jednotka dostává chybné údaje odjinud a zvládne směs uregulovat tak, že má trvalou odchylku k chudé nebo naopak obohacené, i když ještě ne o tolik, aby to nejelo. Když to po resetu nerozsvítí hned, tipnul bych si, že ti třeba nehlásí snímač rychlosti vozidla, ten totiž řídicí jednotka vyhodnocuje s určitým zpožděním. Nebo chvílemi netěsní vstřik a řídicí jednotka mu nemůže víc ubrat. Ale to pořád jen tipuji, protože údajů od tebe je málo.

Osmdesát tisíc km - to je totiž motor ještě v záběhu. Na prvním Swiftu jsem měl téměř čtvrt milionu km, aniž by se mimo výměnu rozvodového řemenu muselo lézt do motoru, který dnes maká v jiné kastli. Na druhém mám zhruba stejně a má navíc vyměněný jen simering na klice.

Jestli to nemáš daleko do Blavy či na Záhorie, měl bych pro tebe ještě jeden tip...

2010-06-15 16:10:17

Dnes som bol na povinnej Emisnej kontrole v obyčajnom servise, nie v autorizovanom servise Suzuki a nahodou tam robia aj diagnostiku / za 10Eur / Tak samozrejme za tu cenu som si ju dal spraviť. Ukazalo chybu na lambda sonde ale nie na tej čo je pri katalizatori,ale na tej čo pod hlavou valcov v motorovej časti Chcem sa spytať aku sondu tam použiť,lebo chlapik v servise mi poradil že tuto, pozeram na web ale to je 1-žilova a v aute mam 4-žilovu. Ako zistim aku mi treba ,alebo je v nich nejaky rozdiel?

http://www.elitecat.cz/Ar...&TypNr=4451&NodeId=100048 -otvor v novom okne

2010-06-15 16:19:23

Jednožilová je starý typ, která není vyhřívaná a má signální vodič proti kostře. Každopádně bych tam dal tu čtyřvodičovou vyhřívanou. Shodou okolností ma firma InterCars ve svých prodejnách zítra akci na univerzální lambda sondu (čtyřvodičovou) za 720 Kč.

Jinak pokud bys chtěl kvalitu, tak lambda sonda pro přímou montáž, s originálním konektorem je pro tvůj kočár DENSO DOX-O326, a stojí něco kolem 4000,- Kč podle kvality (je několik kvalitativních kategorií, což se většinou moc neví, takže není sonda jako sonda)

Nevím jestli je možno nahradit původní čtyřvodičovou sondu, tou jednovodičovou. Teoreticky by to možné bylo, ale já myslím že by to nemohlo fungovat. Čtyřvodičová sonda je kostřená přes řídící jednotku a ten žhavící obvod bude zřejmě hlídaný, takže jeho absenci by elektronika vyhodnotila jako závadu zřejmě. Tuhle partyzánštinu bych přenechal stodolářům co nepotřebují projít technickou kontrolou.

2010-06-17 11:14:36

Treba mi vymeniť lambda sondu to hornu pri hlave valcov

Chcem kupiť tuto sondu Bosch 0258986602 ale su ine farby drôtov ako mam v aute, čo s tym.

http://www.auto-elektroni...a-4-vyvody-univerzal-532/

2011-04-10 16:42:43

som cerstvy majitel GV 2,5 6V 2001 doteraz sa nic nevyskytlo, dnes som chcel pozriet ci nie je zasrany vzduchovy filter, kluc bol v polohe zapnute, odpojil som cidlo odstranil kryt vycistil som filter a znovu zalozil, zapojil cidlo a nastartoval, odvtedy mi ta kontrolka stale svieti. Neviem ako je to u tychto aut ci je potrebny reset cez bateriu alebo pomoze len servis. Alebo to zhasne po case. Motor chyta aj ide akoby nic.

2011-04-10 18:02:38

musíš na Tech 2, nebo Hill Ti dokáže závadu smazat

Hill  
Jaroslav
2011-04-10 22:17:34

Do roku 2001 už bych se nepouštěl bez diagnostiky, když už jsem si naběhl s ročníkem 98 (viz http://www.suzukiclub.cz/...ema/kolisani-otacek-17886 ). Protože, nepomůže-li reset odpojením baterky při ohřátém motoru a vypnutém klíčku, bude třeba zkontrolovat více čidel, zejména labdasondy, protože kontrolku zřejmě bude trvale rozsvěcet řídící jednotkou zjištěná chyba regulace emisí, jako u starších ročníků. Při ostatních poruchách se rozsvítí až po několika minutách jízdy a při některých ani to ne, pokud bezprostředně nezhorší proces spalování. A jsme zase u lambdasond, které to musí zjistit.


Odpovědět

1  2