Fórum - Téma


Změna měření emisí na STK


Fórum Technický koutek Změna měření emisí na STK




2015-12-22 11:13:19

http://www.maceklegal.cz/...s-cekaji-dalsi-zmeny.html .Myslím,že třeba s vyřazeným EGR ventilem budou mít někteří problém.Hlavně pokud se budou načítat i chyby z auta a tyto dávat do protokolu o měření emisí.

Hill  
Jaroslav
2015-12-22 13:31:17

máří: to půjde jen u aut s "nemizící pamětí". Se Swiftem do r.v. nejméně 1998 si půlhodinu či hodinu před technickou ohřeješ motor, odpojíš baterku, prostě uděláš kompletní reset řídicí jednotky a můžou číst tak leda mezi řádky. Paměť bude hlásit jen kód 12 - vše v pořádku.

MilanT  
Milan
2015-12-22 14:08:24

Zběžně jsem nahlédl do instrukcí pro STK č.11/2015.

Jen fotografování vozidla jsou věnovány 3 stránky hustě popsaných A4. Je to včetně adresářů do kterých se mají fotky ukládat a kde čekají na odeslání na servery Ministerstva dopravy, včetně rozlišení foroaparátu nebo kamery, povolené velikosti a formátu fotografie, archivace 5 let v papírové i digitální podobě...

Pokud budou na STK všechno dělat do puntíku, tak tam s jedním autem strávíme několik hodin.

Pokud to někoho opravdu zajímá, tak si najděte Věstník dopravy 12/2015 včetně jeho 5 příloh - http://www.mdcr.cz/cs/Vestniky/Vestnik_dopravy.htm

2015-12-22 14:19:45

hill:

Jenomže aut starších než těch 18 let v provozu moc nebude, jednoduše proto, že nebudou mít šanci projít z jiných důvodů, než emisních.

No a všechna ta mladší budou mít problém z toho důvodu, že nestačí projít pouze klasickou emisní kontrolou, ale řídící jednotka motoru musí diagnostikovat tzv. "Připravenost pro měření emisí".

K tomu dojde pouze v případě, že readiness kód je bezchybný.

Problém je v tom, že v případě vyresetování ř.j., ať už diagnostikou, nebo nekorektním odpojením baterie se sice vymaže celá paměť závad, ale bezchybný readiness kód se objeví teprve poté, co si řídící jednotka provede vlastní jízdní test příslušných komponentů.

Stručně řečeno:

Když se někomu rozsvítí MIL a je generován starý známý DTC P0420, podle starých pravidel by vozidlo na emisích obvykle prošlo, ať už byla před STK paměť vymazána, MIL zhasnuta, nebo ne.

Jenže, podle nových pravidel musí být ta "připravenost", a ta nastane teprve když si řídící jednotka po vymazání paměti opět delší jízdou otestuje stav katalyzátoru, lambdasond a EGR ventilu.

V případě, že se nejednalo o tzv. sporadickou závadu, která již pominula, je všechno špatně, bezchybný readiness nenaběhne.

Obávám se, že velmi brzy, všichni se svítící žlutou budou muset měnit katalyzátory a ti kteří vyřadili EGR, nebo DPF navíc ještě platit pokutu. V případě odstranění autoservisem a prokázání, může pokuta dosáhnout řádu statisíců, protože se jedná o trestný čin.

EDIT:

Máří:

Když má někdo "přilbu s rohama", znamená to, že ho má i "mezi nohama" .

Ale když má ty rohy rovnou i jeho mašina, tak to prostě nemá chybu

2016-01-06 21:24:04

Tak to mi moc netěšíte. To si budu muset počkat, až se to trochu zaběhne, jestli se nepřijde na nějaký obchvat . Jinak mi ten katalyzátor taky nemine .


Odpovědět