Fórum - Téma


ztrácí výkon


Fórum Swift IV ztrácí výkon

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



2012-06-13 13:18:16

Ahoj, potřebovala bych poradit,mám Suzuki Swift 1.0,r.v. 2002.Už pár dní ,když jedu,z ničeho nic mi klesnou otáčky při řazení hlavně z 2 na 3 a auto úplně ztratí sílu,občas i chcípne. Při startování už to taky nechytá tak čistě a okamžitě jako dřív,občas ,když nastartuju otáčky vyletí na 2tis a i když nic nedělám,tak začnou lítat dolů a nahoru a auto občas opět chcípne. Hlavně při jízdě nechápu,proč najednou ztratí ten výkon,ikdyž přidávám plyn ,nechce najednou jet, podobně mi to dělalo,když jsem měla děravou trubku před lambdou,nebo když hodně pršelo-vlhko,tak se mi vždy rozsvítila lambda a přesně takhle to najednou netáhlo, tento problém je ale už vyřešen. Čím by to mohlo být nyní? Svíčky jsou v pořádku,vždy se to stává ,když už mám míň benzínu,asi tak 3 litry. Myslela jsem,jestli neni bordel v nádrži,což nevím jak řešit. Paliv.filtr byl měněný před rokem. Děkuji moc za rady, Markéta

2012-06-13 13:28:17

Osobně bych šel po tom benzínu. Nejdřív ale samozřejmě zkontrolovat všechny hadičky a podtlaky v motoru jestli není někde něco prasklé.

Jinak to že byl filtr měnění před rokem, není moc směrodatné. Mohla jsi někde nabrat bordel a je zase zacpané. Nebo může být i přicpané sítko v nádrži před čerpadlem. Nejlíp by bylo asi sundat a vyčistit nádrž pak budeš mít jistotu.

Než se pustíš do nádrže, tak stojí za zkoušku i odpojit příhodní hadici benzínu a zkusit jak vypadá průtok paliva, jestli to jen trošku "čurká" nebo normálně teče.

2012-06-13 21:12:04

tak dnes mi to asi 10krat chciplo behem dvou km,uz sem mohla jet jen na jednicku.Profoukli jsme vzduch.filtr a opět zkontrolovali svíčky.Když jsme za chodu motoru nachviličku odpojili prostřední svíčku,dělalo to stejný zvuk a cukání,jako když mi to za jízdy chcípe,v tu chvíli to jede na dva válce,že ano.Přitom kontakt je tam jinak dobrý.Nemůžu najít to čerpadlo se sítkem. Nakonec jsme dolili 5l benzínu a auto jede uplně normálně,bez jakékoliv chyby.Přitom dříve jsem mohla mít v nádrži třeba jen 2l a jelo to v pohodě. Teď naposled jsem ujela na 5l 40km a začlo to blbnout.

2012-06-13 21:40:30

Tak to bych šel podle toho co píšeš po bordelu v nádrži. 4erpadlo je uvnitř nádrže. Musíš zvednout zadek auta a sundat nádrž.

Hill  
Jaroslav
2012-06-13 22:16:20

Proto je v návodu zvlášť zdůrazněno, že se nádrž nemá přeplňovat po prvním vypnutí pistole ani vyjíždět do vynechávání motoru: to sítko je sáček na rámečku a nasává zdola i shora. Pod 5 litrů v nádrži stačí mírné stoupání nebo ostřejší říznutí zatáčky a čerpadlo si přisaje vzduch. Sítko není stlačované benzínem dolů, vyboulí se a saje už pak vzduch pořád. Proto tankuji vždy do plné a pokaždé se to pohybuje těsně kolem třiceti litrů. Jen jednou jsem dojel k pumpě na páry (na dálnici v zatáčkách to už vynechávalo, a tam nejsou zatáčky nijak ostré), v nádrži před tankováním v tu chvíli zbylo 4,1 litru paliva.

Mít v nádrži jen dva litry a ještě plynule jet, to se prakticky vylučuje. V 99 případech ze sta to neudrží rychlost ani na jedničku...

Mysli také na to, že palivo chladí motorek čerpadla daleko účinněji, než vzduch, a že tedy vyjížděním nádrže do sucha také zkracuješ životnost čerpadla.

2012-06-14 14:42:07

Děkuju za rady. Já většinou tankuju za 200,- ,na plnou nádrž nemám peníze,vím,že to není dobré dojíždět až do konce.Možná proto to teď blbne,že už je vyboulené to sítko.Dřív mi totiž stačilo natankovat za stovku a taky to jelo bez problémů.Tím sem to asi zničila.

Hill  
Jaroslav
2012-06-14 20:04:00

To sítko se vyboulí teprve potom, co si cucne vzduch. Pak se zase vrátí, ale stačí šplouchnutí v zatáčce nebo na nerovnosti a jsi zase v háji.

Podtlak benzínu uvnitř, když je celé ponořené pod hladinou, ho při puštěném čerpadle zase splácne (tedy, pokud tam máš stejnou verzi "sacího koše", jako já, a pravděpodobně jinou mít nebudeš). Vždyť to je jen tkanina na rámečku. Nemám tak dobrý obrázek, aby stačil pro představu, ale musím tě upozornit na to, že tahání vzduchu místo benzínu může zničit palivové čerpadlo, a to velmi rychle.

Zkrátka poslechni doporučení výrobce a nenechávej v nádrži pravidelně méně, než asi 6 litrů.

Jak se ti ručička palivoměru do kopce nebo při zrychlování neodlepí od "E" a s kopce a při pozvolném brždění neklesne, prostě, když se jen mrtvě nehýbe, je v nádrži příliš málo. Měla by se pomalu hýbat pořád a k značce "E" ani nespadnout.

Pokud jde o to tankování po 5-6 litrech, asi tě nepotěším: u nás se od nepaměti říká, že kdo chce držet opici, musí se postarat, aby měl i na banány.

2012-06-15 11:33:06

Já vím,kdyby ten benzín nebyl tak drahý....:( Takže myslíte,že pokud budu mít pořád v nádrži 5-6l ,nemusím už nic řešit? Taky je blbý,že moje auto nemá kontrolku rezervy,tak používám počítadlo km.

Hill  
Jaroslav
2012-06-15 16:13:21

To je hotovka: když ukazuje ručička na E a ještě se při rozjezdu trochu hne, zbývá v nádrži 7-9 litrů. Je to tak nastavené a kontrolky netřeba. Jestli tam takovou hladinu nemáš, znamená to, že je stejně ručička v poloze, kdy by ti na jiném autě dávno svítilo hladové oko a zase bys nepoznala, kolik tam ještě máš. Jinak řečeno - pod těch 7 litrů už neukazuje ve Swiftech snad žádný palivoměr, je to právě ta rezerva.

Navíc si koleduješ i o to, že ti budou rychleji rezivět sváry ve spoji dolní a horní půlky nádrže, protože jsou pořád na vzduchu. A pochopitelně se ti bude uvolňovat z toho spoje víc sajrajtu. Třeba pomalu, ale bude. Zaplavený benzínem koroduje nesrovnatelně pomaleji...

2012-06-16 19:28:50

Hille: Sice to sem nepatří ale zeptám se, nevěděl bys, kde se na starym swiftu nachází nějaké čidlo na snímání rychlosti?

Hill  
Jaroslav
2012-06-17 00:20:12

Věděl: je to jazýčkový kontakt v desce plošných spojů za tachometrem, taková plastová kostka.

2012-06-17 12:11:18

Děkuji


Odpovědět