Fórum - Téma


Zvýšení výkonu Grand Vitara - 2.0L


Fórum Grand Vitara III Zvýšení výkonu Grand Vitara - 2.0L

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III

Diskuze o vozidlu

2007 Grand Vitara III 2.0

57 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 000 ccm (122 cui).



2013-10-11 11:04:57

Ahoj všem,

tak nějak jsem bloudil na internetu a našel jsem stránku firmy Autochip. Nabízejí chiptunning na 2.0L Vitaru, načipováním se dá z motoru dostat o 17kobyl navíc, ale hlavně 25N.m krouťáku. Docela by mě zajímalo jestli to už tady někdo zkusil, nebo jestli to má vůbec smysl s ohledem na životnost motoru.

Tady je kdyžtak link

http://www.autochip.eu/cz...rand-vitara-20-140hp/?eko

2013-10-11 14:19:24

alex1.1:

Nabídka na tomto linku nabízí touto úpravou jenom samá pozitiva. Z toho vyplývá, že všichni majitelé dvoulitrových Vitar, nebo spíše všech aut co jsou v provozu, by do toho ve svém vlastním zájmu měli jít.

Přesto do toho většina majitelů nejde. Důvodem je to, že ne všichni majitelé jsou blbí.

2013-10-11 20:04:16

alex1.1: Mám to na HDíčku a spokojenost. Hlavně zátah při předjíždění nebo tahání přívěsu, doporučuji...

2013-10-12 07:52:58

plukovník: No právě, takových pozitiv je až moc podezřelý a hlavně nárůst krouťáku o 25N.m mi přijde u atmosféry skoro jako zázrak.... Ale na druhou stranu mám zkušenost s benzínovou 1.4MPI (50kw) ve Fabii. Jezdil jsem s jednou co měla chip od firmy Cimbu a podle papírů měla mít myslim 57kw a o něco vyšší krouťák a je teda pravda, že motoru to opravdu prospělo. Můžu to totiž porovnat s běžnou sériovkou se kterou jsem taky nějakou tu tisícovku natočil, hlavní rozdíl byl v lepším průběhu výkonu, ale hlavně to bylo znát na rozjezdech a při jízdě v kopcích, motor zvládl do stoupáků vyšší cestovní rychlost, na spotřebě mi to přišlo stejné....

2013-10-12 09:27:57

To je všechno hezké, ale zkrácení životnosti benzínového motoru o polovinu je zejména u již ojetého auta celkem hazard. U nového zase jaksi nechápu, jak se dá převzít " záruka za motor" a kdo by ji v případě poruchy řešil. Možná bych o tom uvažoval u staršího naftového motoru, kde je jeho životnost delší.

2013-10-12 11:07:17

alex1.1:

Jestli jsou tam samá podezřelá pozitiva, nebo i negativa to je jiná věc, každopádně softwairově se výkonové charakteristiky samozřejmě zvýšit dají. Např u motoru M16A to může být stejně tak 79 kW, 88 kW, 96 kW, nebo 100 kW. Není to ale jen nachipováním, ale i např. změnou sání, kompresním poměrem nebo jinými svíčkami.

Otázkou zůstává, zda svěřit auto firmě, která se dokáže nabourat do chráněného firemního softwairu řídících jednotek všech značek automobilů. Stejně tak jistě dokáže pozměnit stav tachometru, nebo zkopírovat kódování imobilizéru, nebo keyless.

Takové firmě bych nesvěřil ani topinkovač, natož pak zánovní automobil. Když budu mít požadavky na vyšší výkon, tak si podle těchto kritérií už budu kupovat auto vyhovujících parametrů.

No ale pro majitele s obstarožní prašivkou to možnost jistě je.

Co se týče záruky na motor, tak to je samozřejmě podvod, stejně jako fakt, že změna výkonu je stejně nepovolená úprava, která neodpovídá údajům v technickém průkazu.

Profesionálně vyvedené webové stránky se zdáním serióznosti může mít stejně chiptuningová firma jako záložna nabízející svým klientům 30 % úrok.

Nejdůležitější je používat svůj vlastní mozek, ale ten má mnoho lidí "na vandru".

2013-10-12 12:12:03

A co odstranění a vypnutí filtru pevných částic, které se tam taky nabízí - může takové auto potom plnit emisní limity a projít přes STK, jak je deklarováno???

2013-10-12 12:42:53

certik:

Auto s odstraněným filtrem pevných částic teoreticky projít může.

Tento parametr je kritériem až od vozidel splňujících normu EURO5 (od r.v. 2009) a při technické kontrole se zatím buď neměří, nebo na jeho měření nejsou vybaveni, takže měří pouze hodnoty CO, NOX a HC+NOX.

Zaleží ovšem na tom, jestli technici budou takoví blbci, že nezjistí, že tam DPF chybí. Leda že by tam byl, ale vykuchaný.

Tím je ovšem nenávratně zničen a nový stojí více, než slušná ojetina.

Filtrem pevných částic byla ale s předstihem vybavena už i některá vozidla před rokem výroby 2009 přestože to nebyla povinnost, takže to odstranění bylo možná zamýšleno v těchto případech

P.S.

Docela by mně zajímalo, kolik se najde zoufalců, co si od nich za 2745,- Kč nechá "vytunit" např. vozidlo BMW X5 4.4is aby se zvýšil výkon motoru z 255 kW na "celých" 272 kW, jak také firma nabízí.

Možná aby to jelo lépe do kopce.

2013-10-12 13:16:58

Trochu jsem po výše uvedené firmě pátral na internetu a z různých fór jsem se dočetl, že s nimi jsou akorát problémy, software nemají odladěný, auto tim pádem nefunguje jak by mělo a pakliže chtěl někdo vrátit peníze, tahá je z nich dodnes.

Jinak jsem pátral i po jiné firmě a nic jiného jsem nenašel, ostatní konkurence funguje podobným způsobem, ale soudím podle recenzí od nespokojených majitelů.

2013-10-12 13:27:43

Bylo by docela zajímavé posoudit, jak by si takoví softwairoví Einsteinové poradili např. s chybou DTC P0420, se kterou si nevědí rady ani autorizované servisy.

Zřejmě by zneškodnili kontrolku.


Odpovědět