Fórum - Téma


Zvyseni vykonu pri nizkych otackach - na


Fórum Swift New I Zvyseni vykonu pri nizkych otackach - na

Informace o modelu: Suzuki Swift New I

Diskuze o vozidlu

2008 Swift New I GLS 1.3 VIN: TSMZZC11S00519008

1 fotek  |  20 servisních knížek  |  396 diskuzí  |  6.85 l/100 km

Výkon motoru 67 kW (91 PS) při 5800 ot./min. Točivý moment: 116 Nm (86 ft/lb) při 4200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 328 ccm (81 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M13A.

Oranzova metaliza.



2013-05-24 20:48:26

Nadhazuju udicku jestli se tu nekdo se zkusenostma chyti.

Rad bych mel trosku ostrejsi start a pruznejsi motor v nizkych otackach. Koukal jsem na prechipovani, ale tam to nema smysl, vykon to zvysuje az podstatne vys nez u 1000-3000ot/min.

Co by se s tim dalo delat? Sportovni sani? Neco uplne jinyho?

2013-05-24 22:55:23

romanicak: kompresor

2013-05-25 04:05:00

A ještě jedna věc ani se nepokoušej jezdit v otáčkách 1000-2000 s nízkoobjemovým motorem od Suzuki

2013-05-27 00:51:48

tspeed:

Diky, to je vyborna rada, hodne jsi mi toho vysvetlil a ted uz to vsechno chapu.

Proc jsou na svete lidi jako ty??? Proc se tomu pokazde divim, kdyz na nekoho takovyho narazim? Ach jo...

2013-05-27 02:51:43

romanicak: Už se to tu párkát řešilo stačí trochu hledat... Pokud seš absolutní laik stačilo se zeptat proč a nemusel si tu psát romány o lidech Mě jen trochu rozesmálo že někdo chce zvedat výkon u volnoběžných otáček.Proc se tomu pokazde divim, kdyz na nekoho takovyho narazim? Ach jo... Chápu že někdo chce jezdit skoro zadarmo a jezdit po rovině s novým autem ve 1500otáček/min taky není špatný ale na to nepotřebuješ zvedat výkon... Pokud chceš někoho předjet nebo vyjet kopec a potřebuješ výkon tak si podřaď ne? Proto tam máš tak velkej otáčkoměr Nízkej objem znamená malej krouťák a k většímu výkonu sou prostě potřeba otáčky to je jednoduchá fyzika. Není to diesel...

A pokud přece by si chtěl tak zvyšovat krouťák při nižších otáčkách stačí úplně jednoduchá věc, tankovat vysokooktanovej benzín

Hill  
Jaroslav
2013-05-27 06:08:06

romanicak: nestěžuj si, ptáš se na věc řešenou už několikrát přímo tady na tom fóru.

Ale zkrátím to - jestli ti nezáleží na životnosti ojničních a klikových ložisek a rád generálkuješ motory každých 50 tisíc km nebo ještě dřív, jezdi pod 1500 otáček. A ještě líp: zrychluj z nich bez podřazení.

2013-05-27 13:12:44

tspeed:

To uz je mnohem lepsi odpoved, diky. Ano, jsem laik, proto jsem vubec pokladal tu otazku na zacatku.

Tzn. Nepomuze tomu ani zadny prechipovani, ani jiny, fyzicky upravy motoru? Nebo by to/neco sice pomohlo, ale za cenu razantniho snizeni zivotnosti motoru nebo prilis vysoke investice?

Hill  
Jaroslav
2013-05-27 16:49:22

romanicak: ano, to je správná odpověď. Lepší zátah odspodu můžeš čekat od dieslu nebo i benzínu, ale podstatně vyšší kubatury, tedy u motorů, které mají podstatně robustnější kliku, její ložiska, šály i ojniční čepy.

Motor je konstruovaný jako vysokootáčkový, žádným čipováním ho mechanicky neupravíš. Když je v celém městě čtyřicítková zóna, tak tam prostě čtyřku nedáš, jinak z toho máš lenocha, který při pokusu zrychlit dostává na zadel.

Zvykej si, že mu slušnější zátah začíná někde kolem 2500 otáček.

2013-05-27 17:24:45

hill:

rozumim...kdyz ja si tak nerad zvykam na to co mi "diktuje stroj"

Slo mi i o to, ze kdyz jezdim tak, aby to akcelerovalo, porad podrazuju, a ve vysledku se to dost nepriznive odrazi na spotrebe. Nehlede na to, ze jak rikas dostava to na zadel, kdyz nepodradim a zrychluju od nizkych otacek na vysokej rychlostni stupen.

Proto hledam nejakej zpusob, jak tomu pomoci. Tam podle me staci malo, par koniku v otackach mezi 1200-2500, aby se to rychleji dostalo na vyssi otacky. Jsem opravdu laik, takze me napadalo:

Chiptuning - zavrhnuto, tohle neni jeho pozadovanej vysledek (leda ze by nejakej zakazkovej s jinou ECU?)

Turbo - zavrhnuto, taky ma efekt az ve vyssich otackach...nebo ne?

Zvyseni komprese - nemam tuseni jak se projevuje a co je pro to vsechno potreba udelat

Sportovni sani - ani nevim jestli pro 1.3 existuje a nebo jestli by pomohl treba jen KN filtr standartniho rozmeru

Jina prevodovka - nevim jestli to jde

Mensi kola - to asi jde, ale bude se to hur chovat na vymolech a bude nizsi maximalka...a pomuze to vubec?

Rakety na zadek spustitelny cudlikem na volantu -

Vymena za verzi Sport 1.6

Hill  
Jaroslav
2013-05-27 18:03:23

romanicak: tak to sis měl koupit nějaký dvoulitr diesel a ne Swifta. Každé auto chce svoje a tobě se přizpůsobovat nebude, jestliže se s takovým jízdním režimem nepočítalo už v úvodním projektu. A věř mi - nepočítalo se.

Sportovní sání také má význam až při vyšších otáčkách, u výrazně podtočeného motoru je v podstatě úplně jedno, který filtr tam máš.

A není tak úplně pravda, že při podřazení roste spotřeba: na tu chvilku roste, ale ta chvilka je mnohem kratší, než doba rozjezdu na vyšší rychlostní stupeň...

2013-05-27 18:50:03

hill:

Takze to opravdu nijak nejde? Nechce se mi verit....

Hill  
Jaroslav
2013-05-28 06:09:40

romanicak: traktory, lokomotivy a lodě používají motory se zátahem už od nějakých 800 otáček, leda vyměnit celý motor.

Pak to umí ještě i některá další vozidla, dokonce i auta. Jenže Swift je lepší, než auto, tak nemůžeš čekat, že se bude chovat stejně.

2013-05-28 10:21:30

hill:

2013-05-30 08:40:50

romanicak:

Nech fantazírování, třináctistovka zase tak hrozná zdechlina není.

Představuj si, že máš s předstihem "downsizing".

2014-05-14 20:08:25

hill: ja mam 1.5vvt rok 2006 tridver a ja jsem max spokojeny...na to ze to je takove da se rici prditko super...auto se proste musi vytacet a jede to az tak kolem tech 3500-4000 nahoru...a pokud se clovek o auto stara jako olej,filtry,dobrej benzin atd auto pojede moc pekne

Hill  
Jaroslav
2014-05-18 00:40:48

calmar: jasně, je to prostě vysokootáčkový motor a navrch benzín. Netočí - nejede. Tříválec tahal od 3000 otáček nahoru, jednatrojka se sbírá už tak od 2400.

Nakonec ony k tomu směřují i diesely - zkus se odlepit s novou trojkovou jednašestkou TDi oktávkou kombíkem z křižovatky, když máš natočeno pod 2000 otáček. Nejede to, maximum krouticího momentu začíná někde na 2500. Kdo byl předtím zvyklý na jedničkovou jednadevítku či dvoulitra ve dvojkové, které měly dostatečný krouťák už od polovičních otáček i bez turba, zůstává stát s chcíplým motorem.

Tomu motoru je jedno, že se mu řidič není ochotný přizpůsobit, nakonec stejně bude muset, když nechce překážet v provozu. Pokusy obejít přírodní zákony, když už se zdály být úspěšnými, se vždy vymstily.


Odpovědět