Fórum - Téma


Zvýšení výkonu (vzduchový filtr, palivo)-Swift 1.2


Fórum Swift New II Zvýšení výkonu (vzduchový filtr, palivo)-Swift 1.2

Informace o modelu: Suzuki Swift New II


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 8

2016-08-23 13:05:36

Jsme tedy dost mimo tema, ale co naděláme – život se šine klikatými drahami.

Hodlal jsem zjistit, o kolik víc bych zaplatil, kdybych tankoval Vervu a co bych si zato (ne)koupil (napadá mne několik nádrží), leč nikde jsem nenašel kolik ten zázrak stojí (snad, dle svých zkušeností, poradí plukovník). Ovšem narazil jsem na tento článeček: http://dfens-cz.com/mrva-100 Pán tedy fandou Vervy rozhodně není. Čili pořád nevím o co přicházím.

2016-08-23 13:10:45

brtník:

"Mrva 100" mimo Prahu stojí v současné době 32 Kč, což je o 4 Kč více, než nejlevnější N95 u Tank0no.

Nejvyšší její cena byla pokud vím v loňském roce v Praze kolem 41 Kč.

Toto palivo si získalo velkou oblibu u motorkářů, protože ti jezdí na motoru "s vervou"

MilanT  
Milan
2016-08-23 14:12:38

Kupujte drahý benzín, pomůžete státu i svému pumpaři od Zlaté podkovy.

Liquids tady napsal, že vyšší cena "stovky" je dána přidanou hodnotou - aditivem. S tím nesouhlasím, protože tak drahý aditivum snad nikde nemají.

Pátral jsem po skutečné příčině vyšší ceny a našel jsem ho na auto.cz:

Cituji:

" - Delší přepravní vzdálenost. České rafi nerie nevyrábějí benziny s více než 95 oktany. Benziny s 98 a 100 oktany se k nám vesměs dovážejí z okolních států.

  • - Menší obrátka. U takového zboží vždy platí, že na něm musí být větší marže, aby se obchodníkům vyplatilo.
  • - Vyšší logistické náklady. Benzin existuje se zimním a letním tlakem par. Natural 95 dovážejí velké čerpací stanice i třikrát do týdne, takže s obměnou v tancích není problém. Ale se Super Plusem 98 mohou mít zejména menší obchodníci problém, když jim na podzim zbude skoro plný tank letní varianty.
  • - Nejistá prodejnost. Zatímco třeba na čerpací stanici Benzina v areálu Autodromu Most se za závodní víkend vytočí klidně 12 000 litrů stooktanového paliva, na českém venkově se za sezonu nemusí prodat ani objem jednoho tanku."

To považuju za ty pravé důvody vyšší ceny, která absolutně neodpovídá ani výši placebo efektu.

Ale s jedním Liquidsovým výrokem souhlasím - lejte si do svých aut co chcete.

2016-08-23 14:19:06

přímo v Suzuki servisu mi říkali, že Verva 100 od Benziny je opravdu jediné palivo, které znatelně oživí reakce motoru

MilanT  
Milan
2016-08-23 14:29:52

obadal.rada: Mně zase říkali taky v Suzuki servisu, že je zbytečné tankovat víc jak N95.

Reakce motoru na co se oživí? Na práci s plynovým pedálem?

2016-08-23 14:30:07

obadal.rada:

Tak pravil kdo a kde?

2016-08-23 15:09:06

obadal.rada:

Jó,

tak jestli ti to říkali přímo v Suzuki servisu ,

tak to by pro úplnost bylo potřeba, abys ještě poslal ten "obligátní" e-mail s dotazem dovozci...

...pánové, s vámi je legrace

2016-08-23 15:13:42

To se pobavíte. Spočítal jsem, kolik bych prodělal, kdybych tankoval Vervu a vyšlo mi -3575,77Kč. S tím bych se zde nemohl bez ostudy vytasit a tak jsem hledal, kde se stala chybka. Samosebou žádnou chybu jsem neučinil jen ten benálek byl do 29.12.2014 dražší, než nyní stojí Verva. Čili furt je to nerozhodně, anóbrž lejt se to tam musí – co naděláme.

2016-08-23 15:19:05

Pánové, nevím, co řešíte. Vždyť to máte o pár příspěvků dál jasně, prokazatelně, dlouhodobě a objektivně otestovaný.

"s vervou 100 mám najeto 250km, zbytek cca 400km s naturalem 95"

2016-08-23 17:45:50

milant: V zásadě auto.cz ani celou pravdu řici nemůže. Podobně jako nemůže napsat pravdivou informaci, že výrobky z Boleslavi jsou za současné ceny krámy.

Ano, Verva je rakouské palivo a to je také výhoda proč jí tankovat. Západní firmy vykazují vyšší úroveň technologické kázně či technologické kultury obecně.

Vlastně toto je stejná věc jako situace, kterou se povedlo alespoň částečně prokázat a medializovat kolegům z potravinářské fakulty mého dárce vzdělání, ohledně kvality potravin v západních zemích a u nás. Zde se jasně povedlo prokázat, že některé konkrétní výrobky mají u nás mírně horší složení. Samozřejmě spotřebitel nepozná, že v párku je o 10 % méně masa. Ale prostě konzumuješ větší bordel.

Ale opět zdůrazňuji z hlediska paliv nejde o zázračné vodičky. Pouze efekt odpovídá příplatku. Nic víc, nic míň.

Brtník: U dfense je problém, že je vzděláním strojař a pracoval(je) v oblasti brzdových systémů silničních vozidel. I z jiných jeho článků je vidět, že má problém pochopit některé chemické procesy v motoru nad rámec běžněho uživatele. Naopak v jiných prokazuje velkou erudici.

MilanT  
Milan
2016-08-23 18:22:45

liquids:

Já ale nikde netvrdím, že auto.cz lže nebo nepíše celou pravdu. Právě naopak. Ten článek se jmenuje "Vysokooktanové benziny: Žádné zázraky nečekejte." Takže pravda řečená na plnou hubu.

No a předražené krámy značky Škoda? Ale i tom se píše - http://auto.idnes.cz/vyro...60817_143850_automoto_fdv Vystihuje to věta hned v záhlaví: "Česká značka tak vydělává na svých vozech lépe než třeba BMW s Mercedesem."

Ale jak píšeš, taky je mi jedno co si kdo (předraženého) lije do nádrže a kdo si kupuje předražený škodovky. Proto je nám neustále cpáno, že škodovka je nej nej nej český (to ale není pravda) výrobek. Stejně jako nám Vošický lže, že Hyundai je české auto. Prostě lež na lež aby nachytali nemyslící kafku. Stejně tak je to s předraženou Vervou. A proč se to jmenuje Verva a ne třeba N100? No protože to by bylo fádní označení a kluci by se na pískovišti nemohli vychloubat, že jezdí na N100. Ale jezdit s (V)vervou, to si může dovolit jen někdo.

2016-08-23 20:23:28

milant:

Já nějak nechápu na čím se vztekáš. Na kvalitnější paliva nevěříš, zřejmě je nekupuješ a ani kupovat nebudeš, tak nějak nerozumím tomu rýpání do lidí, kteří si do toho můžou dovolit ty peníze dát.

2016-08-23 20:39:35

tak tak ja už budu tankovat jen Vervu a kdo mi nevěří že s tím to jede daleko líp ať dojede a sveze se

MilanT  
Milan
2016-08-23 21:14:41

liquids:

Ty poznáš z psaného textu něčí emoce? Od toho jsou emotikony.

Ne, nevztekám se. A máš pravdu, nevěřím kvalitnějším palivům, kvalitnějším pastám na zuby, kvalitnější balené vodě (oproti kohoutkové), kvalitnější elektřině...a všemu, co je lidem cpáno v reklamách.

A už vůbec to není o penězích, ale o vlastním úsudku.

A tím se můžeme vrátit k prvnímu příspěvku tohoto vlákna. Pokud si někdo dá před sání naolejovaný hadr místo papíru, tak je to jeho věc.

2016-08-23 21:44:42

milant:

Míň bych sledoval reklamy a víc bych se zajímal o složení.....je tvůj boj.

MilanT  
Milan
2016-08-23 21:54:10

liquids: Neboj, pečlivě čtu před zakoupením složení všech výrobků na obalu.

2016-08-23 22:12:36

obadal.rada:

jo, já ti to věřím, ale není to těmí 100 oktany, za které se u tohoto benzínu připlácí oproti 95 naturalu. Tvůj motor těch 100 oktanů stejně neumí využít, není na ně konstruovaný, nemá na to kompresní poměr. Je to pouze benzín bez lihu a pouze takové palivo ŘJ tvého motoru umí správně dávkovat. Směs benzínu s lihem prostě dávkovat neumí.

2016-08-26 10:22:22

mirekdoda:

Dívat se na situaci jenom podle kompresního poměru je značně rigidní. Jedná se komplexní problém. Druhoválečné letecké motory měly kompresní poměr okolo 7:1 a lze snadno dohledat, jak dobře jim vysokooktanový benzín chutnal.

K12B je jedna z nejmodernější atmosfér. Kromě chlazených výfukových svodů a přímého vstřiku (pochopitelně turba) má všechny moderní technologie. Navíc vykazuje velmi vysoký měrný výkon.

Např. M16, která má podobný kompresní poměr, ve Sportu měla po jistou dobru předepsánu 98, ale pak to raději dali zpět na 95. Dfens v jedné diskuzi vysvětloval, že není politicky průchodné, aby bežné spotřební vozidlo pro prostý lid (kterým Swift také je) mělo předpsano 98, protože by to prostě velmi negativně ovlivnilo prodeje.

2016-08-26 12:14:07

liquids:

Tak se mi zdá, že si z nás, jako potravinářský odborník, tak trochu utahuješ

liquids, 2016-08-26 10:22:22 napsal:

mirekdoda:

Dívat se na situaci jenom podle kompresního poměru je značně rigidní. Jedná se komplexní problém. Druhoválečné letecké motory měly kompresní poměr okolo 7:1 a lze snadno dohledat, jak dobře jim vysokooktanový benzín chutnal.

K12B je jedna z nejmodernější atmosfér. Kromě chlazených výfukových svodů a přímého vstřiku (pochopitelně turba) má všechny moderní technologie. Navíc vykazuje velmi vysoký měrný výkon.

Např. M16, která má podobný kompresní poměr, ve Sportu měla po jistou dobru předepsánu 98, ale pak to raději dali zpět na 95. Dfens v jedné diskuzi vysvětloval, že není politicky průchodné, aby bežné spotřební vozidlo pro prostý lid (kterým Swift také je) mělo předpsano 98, protože by to prostě velmi negativně ovlivnilo prodeje.

2016-08-26 12:23:04

liquids:

Su spokojen viz zmínka o K12B!


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 8