Fórum - Téma


Zvýšení výkonu (vzduchový filtr, palivo)-Swift 1.2


Fórum Swift New II Zvýšení výkonu (vzduchový filtr, palivo)-Swift 1.2

Informace o modelu: Suzuki Swift New II


1 ......... 4  5  6  7  8

2016-08-26 16:20:35

liquids:

letecké pístové spalovací motory musí pracovat při mnohem proměnlivějších podmínkách, než automobilové.

Mluvím hlavně o schopnosti pracovat i ve výšce několik kilometrů nad zemí, kde je řidší vzduch a je v něm i méně kyslíku. A aby v té výšce fungovaly, byly a jsou přeplňovány kompresorem i vícestupňově. Hovoří se o tzv. výškovosti motoru, aby motor fungoval aspoň tak, jako na povrchu země.

Ten menší kompresní poměr těchto motorů je tam proto, aby kompresor mohl do válce napěchovat více vzduchu a s ním i dostatečné množství kyslíku pro spalování benzínu. A při velkém kompresním poměru by ten benzínový motor trpěl detonačním spalováním. A také proto, jako prevence, se používaly a dodnes používají vysokooktanové benzíny v leteckých pístových motorech, kvůli odolnosti těchto benzínů proti detonačnímu spalování.

2016-08-26 16:57:01

liquids:

Nesrovnávej oktanový požadavek leteckého hvězdicového dvanáctiválce Merlin s kompresním poměrem 6:1 se Swiftem K12B

A věř tomu co napíše Mirekdoda, který sice nevystudoval potravinářskou fakultu, ale přesto potravě pro aeroplány rozumí, protože je pilot.

2016-08-26 21:05:49

mirekdoda:

Ano, tak to přesně je. A tím se dostaváme k motormanagementu moderních motorů, kde se nastavení motoru prostě přizpůsobuje aktualnímu palivu. Taky je pravda, jak hezky popisuješ v příspěvku, Boosterjet v novém Swiftu víceoktanivé palivo využije lépe než K12B.

plukovnik:Uvedu jeden ilustrativní příklad z oblasti potravin a ty z toho začneš vyvozovat ptákoviny

2016-08-26 21:41:13

liquids:

no jo, potíž je v tom, že víceoktanové palivo potřebuje větší předstih. A já nevím, jestli ten motormanagement to tímhle směrem umí. Vím, že to umí obráceně. V případě horšího oktanového čísla umí předstih zážehu snížit. Pokud motormanagement neumí přizpůsobit předstih 100 oktanovému benzínu, bude jeho použití kontraproduktivní. Teda, pokud neberu v úvahu, že v něm není líh, což je velká přednost.

2016-08-26 23:01:50

mirekdoda:

Ano, umí to oběma směry. Všimni si, že u takovacího hrdla vozidel je často napsáno 95 oktanů či více.

Ono by to asi šlo i změřit. Před dvěma lety jsem si koupil bluetooth čtečtu dat z řidící jednotky. Matně si pamatuji, že tam asi i honota předstihu byla.

Původně jsem jí kupoval s tím, že jsem chtěl zjistit od jaké zátěže dochází obohacování směsi kvůli chlazení katu, ale jenom jeden program zobrazoval přímo napětí na lambda sondách a datasheet na přepočet se mi hledat nechtělo.

2016-08-27 06:57:06

mirekdoda:

Ano,umí to pouze jedním směrem !

Ať si kdo chce, co chce říká, ať si Liquids slzy utírá...

2016-08-31 15:37:56

OPRAVA ,

jednoho mého příspěvku výše.

(to aby Plukovník nevypadal jako osel )

Ten slavný letecký dvanáctiválec

Rolls-Royce Merlin samozřejmě není hvězdicový, nýbrž vidlicový

(a spokojil se s 87 oktany podle tehdejší metodiky měření)

plukovník, 2016-08-31 15:37:56 napsal:

OPRAVA .. ,

jednoho mého příspěvku výše.

(to aby Plukovník nevypadal jako osel .. )

Ten slavný letecký dvanáctiválec

Rolls-Royce Merlin samozřejmě není hvězdicový, nýbrž vidlicový ..

(a spokojil se s 87 oktany podle tehdejší metodiky měření)

2016-08-31 17:56:56

plukovník:

Ano, tak to je, ale používal se i vysokooktanový benzín. Materiálů lze dohledat mraky i s nárustem výkonu. Třeba odkazy níže.

https://en.wikipedia.org/...yce_Merlin#Improved_fuels

http://www.wwiiaircraftpe...grade/150-grade-fuel.html

2016-08-31 18:15:46

a co tam tak nainstalovat kompresor na přeplňování? základní mapa dá 150PS a motor je OK, když už se pořád řeší jen benzín:) na benzín mám svůj názor a ten je tu zveřejněn takže ja mám jasno

2016-08-31 18:49:27

liquids:

Ovšem v případě toho leteckého benzínu si nepleť označení oktanového čísla s výkonovým číslem (např. 100/130, nebo 100/150).

Takže porovnávání pouze oktanového čísla určeného motorovou metodou s nárůstem výkonu je porovnávání jablek a hrušek.

Stejně jako parametrů motorů Merlin a Packard, pro letadla britská, nebo americká, pro stíhačky, nebo bombarďáky.

plukovník, 2016-08-31 18:49:27 napsal:

liquids:

Ovšem v případě toho leteckého benzínu si nepleť označení oktanového čísla s výkonovým číslem (např. 100/130, nebo 100/150).

Takže porovnávání pouze oktanového čísla určeného motorovou metodou s nárůstem výkonu je porovnávání jablek a hrušek.

Stejně jako parametrů motorů Merlin a Packard, pro letadla britská, nebo americká, pro stíhačky, nebo bombarďáky. ..

2016-08-31 19:43:27

plukovník:

Pokud se porovnává jeden typ motor vyrobený a měřená v jedné zemi, tak nějak žádný bordel vzniknout nemůže. Ono ani nebylo nijak cílem to ukazovat nějak extrémně přesně. Spíše jsem chtěl ukázat, že se to používalo a jaké to mělo možnosti řádově. Sám si třeba uvedl Merlin a na wiki je to tam velmi hezky popsáno a ukázáno.

No výkonové číslo, asi se nějak neprotínáme

https://en.wikipedia.org/wiki/Avgas#Grades

2016-09-01 09:15:02

liquids:

< že se to používalo a jaké to mělo možnosti řádově > Rozumím tomu správně, že základní výkon byl třeba 150HP a po úpravě hezkých 1.500HP?

2016-09-02 20:58:23

brtník:

Ne, bylo to myšleno tak, jestli se jednalo řádově jednotky či desítky nebo stovky procent zvýšení výkonu. Je vidět, že to strop byl spíše desítky procent podle zvolené hodnoty přeplňování ohledem na nějakou rozumnou životnost.

2016-09-02 21:31:56

plukovník:

ano, tak je to správně, tedy pokud je řeč o Merlinu a o jeho vidlicovém uspořádání. Všimni si, že hvězdice mají v každé řadě lichý počet válců. Pokud je dvouřadý, tak 5+5 bude 10, 7+7 bude 14, 9+9 bude 18 válců. Těch 12 tam nějak nepasuje.

Leda tak 4 řady po třech válcích, ale to je pro letadlo nesmyslná a komplikovaná konstrukce.

2016-09-02 22:24:40

mirekdoda:

Ano, tak je to správné, tak to má být...

...už jenom proto, že jednoho takového z rodiny Merlinů mám v avataru

2016-09-23 13:25:24

Celkem pěkný test aditivace, který má hlavu a patu..

http://www.petrol.cz/petr...isticich-ucinku-6499.aspx

MilanT  
Milan
2016-09-23 14:19:28

liquids:

Dobře že jsi zmínil VIF. To je tedy úplně jiné aditivum než se oficiálně přidávají do "lepších" benzínů?

Vycházím z tvého vysvětlení, že "Ten rozdil v ceně je dan doaditivaci nekterych retezcu. Napr. technologove z Benziny si pochvalovali, ze vyssi cena Vervy jim dava vetsi prostor k aditivaci."

Jasně, tomu rozumím. Řetězce přidají aditiva a zvýší cenu o 3-4 koruny. Pokud vezmu nejdražší maloobchodní balení VUFu za 250 korun, tak s ním mohu aditivovat 500 litrů benzínu. Navýším tedy cenu jednoho litru benzínu o 0,50 koruny.

Proč tedy kupovat aditivované palivo, když si můžu aditivovat sám několikrát (až 8x) levněji?

Neber to jako rýpavou otázku, opravdu mě to zajímá.

2016-09-23 14:48:48

milant:

V poho, jsem rád, že můžeme komunikavat věcně.

Nechtěl jsem dělat reklamu na VIF. Spíše jsem chtěl ukazát, jak vypadá správný postup měření, který dává reprodukovatelné výsledky

Proč kupovat aditivované palivo?

Předně VIF obsahuje přídavek detergentu a maziva. Oproti prémiovým benzínům nijak nezvyšuje oktanové číslo. Do kalkulace by bylo potřeba započítat ještě aditivum na zvýšení oktanového čísla.

Ona ani jedna z cest(doaditivace, aditivovaný benzín) není správná. Je to prostě jenom jiná cesta. Každému vyhovuje něco jiného. Já bych třeba nechtěl šaškovat s VIFem okolo auta, když jedu někam na poradu v obleku nebo vozit s sebou furt láhev s aditivem v kufru a dýchat páry, které unikají i přes uzavřený uzávěr. Rozdíl 2 až 4 Kč na litru si můžu dovolit dát do toho, abych měl život pohodlnější...

2016-09-23 17:35:57

liquids:

Abychom tedy komunikovali věcně.

Jak často jezdíš někam na poradu v obleku ?

2016-09-23 18:50:23

plukovník:

Pokud se budeme bavit čistě o mně, tak jsem si během měření diplomky a disertace užil práce s různými rozpouštědly a dalšími látkami dost, tak už nemám potřebu si s tím hrát v soukromí.Pokud jsem si zkoušel spočítat rozdíl mezi aditivací doma a koupí hotového produktu, tak jsem prostě došel k tomu, že mohu dovolit pohodlí koupě hotového produktu, který někdo řešil a testoval jako celek než to bastlit doma.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8