Fórum - Téma


Zvýšení výkonu (vzduchový filtr, palivo)-Swift 1.2


Fórum Swift New II Zvýšení výkonu (vzduchový filtr, palivo)-Swift 1.2

Informace o modelu: Suzuki Swift New II


1 ......... 4  5  6  7  8

MilanT  
Milan
2016-09-25 20:01:57

liquids: Díky za reakci.

2016-09-26 11:22:04

liquids: Plukovník tu zase plácá nesmysly, opravdu to umí oběma směry Když si "pořádně" přečtete manuál k vozidlu, tak u benzinového motoru je přímo napsán požadavek na palivo okt. č. 95 nebo vyšší, z čehož se dá lehce odvodit, že hodnota 95 oktanů je hodnota minimální.

mirekdoda: Upravit předstih? V případě jednotek procent to je pouze marginální problém. Pokud se bavíme o N 100, tak je to spíše zušlechtěný N 98, vyráběný z kvalitnější ropy Kontraproduktivní je jeho použití u starých motorů - třeba Š 120, tam je opravdu potřeba benzín s olovem nebo jeho náhražkou.

MilanT  
Milan
2016-09-26 16:13:32

certik: Kvalitnější ropa? Tak to už je mimo moje rozlišovací schopnosti a chápání.

To se rozlišují třeba i PET lahve podle toho, z jak kvalitní ropy byly vyrobeny?

Chlapi, máte vůbec radost z jízdy autem jako takové? Bez přemýšlení co a za kolik zrovna spaluje váš motor, jak dovulkanizují vaše pneumatiky, jak zrcadlí váš telefon...?

2016-09-26 17:00:31

...a z jak kvalitních brambor byl vyroben ten špiritus, jehož hlt v podobě Rumu jste si právě dopřáli z lahve, ze zdravotních důvodů.

P.S.

Mám pocit, že kdo tu plácá nesmysly je Čert, a to si před tím ani nemusí dát ten hlt rumu z láhve...

2016-09-26 17:32:49

certik:

no, mě informace o požadovaném oktanovém čísle 95 a vyšší říká jen tolik, že je požadováno oktanové číslo 95 a vyšší, mě to nevypovídá nic o tom, že motormanagement umí nastavit vyšší předstih, než továrnou přednastavený pro provoz na palivo s 95 oktany. Vymýšlet teorie, proč 95 a více klidně můžeme. A taky si jednu přidám a začnu z druhé strany problematiky. Pokud natankuji palivo s méně oktany, může motor přejít do detonačního spalování a zasáhne čidlo klepání, které sníží nastavený předstih. Zatímco, když natankuji např. 100 oktanové palivo, motor detonačním spalováním trpět nebude a čidlo klepání zasahovat nemusí.

A mě zajímá: jak motormanagement zareaguje, když neví co tankuji a čidlo klepání na 100 oktanový benzín nereaguje ve smyslu zvýšení předstihu? Má snad umělou inteligenci, s jejíž pomocí bude zkoušet nastavit větší předstih, aby zjistil, jaké spaluje palivo, až sám najde pomyslnou hodnotu navýšení předstihu metodou pokus-omyl, nebo zůstane na továrnou nastaveném základním předstihu pro provoz na 95 oktanů s ohledem na otáčky a zatížení?

Změny předstihu i v tak malém rozsahu nepovažuji za nepodstatné. 100 oktanový benzín vyžaduje větší předstih právě proto, že je tak odolný proti detonačnímu spalování a ta jeho odolnost se projevuje pomalejší reakcí na přeskok jiskry na svíčce. Energie uložená v palivu není efektivně využita, protože to během expanze nestihne a nevyrobí tolik práce při předstihu nastaveném na 95 oktanů. Odchází výfukem pryč z motoru ve větší míře, než při provozu na 95 oktanů a snižuje celkovou účinnost motoru.

P.S. povídačky o úspoře paliva, o oživení reakcí motoru, by mohly být jen důsledkem placebo efektu (s ohledem na nižší účinnost motoru), ale myslím, že s ohledem na to, že 100 oktanový benzín neobsahuje líh a ŘJ dávkuje jen benzín, něco na těch povídačkách bude.

2016-09-26 17:46:52

plukovník: Existuje přímé úměra: kvalitnější výchozí surovina - kvalitnější produkt. Benzín 98 okt. se vyrábí pro nás výhradně v rakouském Schwechatu, jistě z kvalitní ropy z ropovodu Adria - většinou původem z Perského zálivu. Náš 95 okt.benzín se vyrábí z lacinější ruské ropy z ropovodu Družba. Spiritus sem nepleť, to je jiný příběh...

2016-09-26 17:49:54

certik:

ropa z Ruska obsahuje více síry a ta se stejně odsiřuje, je to jen komplikace při výrobě, ale výsledkem je pořád automobilový benzín. A jestli se víceoktanové benzíny vyrábí v cizině, tak jen proto, že se ho u nás spotřebuje málo a našim rafinériím se jeho výroba nevyplatí.

2016-09-26 18:22:05

mirekdoda: Proč teda sám výrobce uvádí v manuálu okt. č. 95 nebo vyšší??? Já si myslím, že to má určitě vyzkoušené, jinak by to oficiálně neuváděl. Při poškození motoru by se dalo s výrobcem soudit. Z mého pohledu je pro motor větší problém přimíchaný líh - tam bych spíš viděl problém s předstihem, hlavně když koupíš někde nekvalitní - pančovaný - benzín a ušetříš tak "pár drobných korun".

2016-09-26 18:28:34

certik:

protože podle mě vyšší oktanové číslo neublíží, ale ani nepomůže. Zatímco méně oktanové motoru ubližuje.

A co se lihu týče, to sdílím tvůj názor, že je to problém, ale z mého pohledu hlavně kvůli kyslíku v molekule lihu, se kterým ŘJ jaksi nepočítá, protože je stavěná na výpočet dávky benzínu bez kyslíkatého lihu.

Líh je více oktanový než N95, to ano, ale je ho v benzínu zatím málo. Na jiskru reaguje standardní benzín.

2016-09-26 18:42:28

mirekdoda: Souhlas. Osobně jsem rád, že se upouští od zvyšování procenta přimíchaného lihu. Původní záměr byl až 10 procent. V Německu takový benzín mají, ale je to propadák, protože je to dobrovolné a "jen" mírně cenově zvýhodněné.

2016-09-26 18:51:41

certik:

zaznamenávám rozporuplné informace ohledně biosložek do paliv. Na jedné straně snížení osevních ploch pro pěstování rostlin určených na výrobu biosložek a protesty zemědělců, na straně druhé povinnost míchat až 10 procent lihu do benzínu někdy v roce 2018.

MilanT  
Milan
2016-09-26 18:51:46

certik: Cituji: "Existuje přímé úměra: kvalitnější výchozí surovina - kvalitnější produkt"

Ano, v ideálním světě. Moje životní zkušenosti mě přesvědčily, že nepřímá úměra bývá častější.

MilanT  
Milan
2016-09-26 18:55:54

mirekdoda: Nojo, kdybych měl pěstovat bezproblémovou řepku hojně dotovanou nebo problémovou nedotovanou pšenici, která podléhá listovým a klasovým chorobám a vrtochům počasí, tak bych řval taky.

Jó, co jsme si zaseli, to sklízíme.

2016-09-26 18:58:00

mirekdoda: Pokud to bude na dobrovolné bázi i u nás, tak já ho určitě kuovat nebudu...

2016-09-26 19:06:02

milant, certik:

přesně tak.

Mirekdoda, 2016-09-26 17:32:49 napsal:

certik:

no, mě informace o požadovaném oktanovém čísle 95 a vyšší říká jen tolik, že je požadováno oktanové číslo 95 a vyšší, mě to nevypovídá nic o tom, že motormanagement umí nastavit vyšší předstih, než továrnou přednastavený pro provoz na palivo s 95 oktany. Vymýšlet teorie, proč 95 a více klidně můžeme. A taky si jednu přidám a začnu z druhé strany problematiky. Pokud natankuji palivo s méně oktany, může motor přejít do detonačního spalování a zasáhne čidlo klepání, které sníží nastavený předstih. Zatímco, když natankuji např. 100 oktanové palivo, motor detonačním spalováním trpět nebude a čidlo klepání zasahovat nemusí.

A mě zajímá: jak motormanagement zareaguje, když neví co tankuji a čidlo klepání na 100 oktanový benzín nereaguje ve smyslu zvýšení předstihu? Má snad umělou inteligenci, s jejíž pomocí bude zkoušet nastavit větší předstih, aby zjistil, jaké spaluje palivo, až sám najde pomyslnou hodnotu navýšení předstihu metodou pokus-omyl, nebo zůstane na továrnou nastaveném základním předstihu pro provoz na 95 oktanů s ohledem na otáčky a zatížení?

Změny předstihu i v tak malém rozsahu nepovažuji za nepodstatné. 100 oktanový benzín vyžaduje větší předstih právě proto, že je tak odolný proti detonačnímu spalování a ta jeho odolnost se projevuje pomalejší reakcí na přeskok jiskry na svíčce. Energie uložená v palivu není efektivně využita, protože to během expanze nestihne a nevyrobí tolik práce při předstihu nastaveném na 95 oktanů. Odchází výfukem pryč z motoru ve větší míře, než při provozu na 95 oktanů a snižuje celkovou účinnost motoru.

P.S. povídačky o úspoře paliva, o oživení reakcí motoru, by mohly být jen důsledkem placebo efektu (s ohledem na nižší účinnost motoru), ale myslím, že s ohledem na to, že 100 oktanový benzín neobsahuje líh a ŘJ dávkuje jen benzín, něco na těch povídačkách bude.

2016-09-26 19:37:19

mirekdoda:

Není to o žádné umělé inteligenci, ale na maximální tlaku se podílí více vstupních veličin. Podívej se jenom jaký bude rozdíl mezi hustotou nasávaného vzduchu na rozpálené dalnici někde v horách nebo v hutných mrazech v nížině. Do toho si zakalkuluj vliv vlhkosti vzduchu. Vyjde ti z toho, že moderní motor se prostě přizpůsobí aktuálním informacím z čidel a podle toho flexibilně nastaví parametry spalování.

2016-09-26 19:43:26

liquids:

Rozpálená dálnice v horách neexistuje

2016-09-26 19:46:53

liquids:

jenže to, co uvádíš, souvisí s výpočtem dávky paliva a ne se změnou předstihu. Ať už jsi na horách, nebo na rozpálené dálnici, nebo se změnila vlhkost ovzduší, benzín je pořád 95, nebo 100 oktanů

plukovník, 2016-09-26 19:43:26 napsal:

liquids:

Rozpálená dálnice v horách neexistuje ..

2016-09-26 19:49:16

plukovník:

Ano, máš pravdu...v ČR jistě ne, neb nemáme dálnice v horách

Mirekdoda, 2016-09-26 19:46:53 napsal:

liquids:

jenže to, co uvádíš, souvisí s výpočtem dávky paliva a ne se změnou předstihu. Ať už jsi na horách, nebo na rozpálené dálnici, nebo se změnila vlhkost ovzduší, benzín je pořád 95, nebo 100 oktanů

2016-09-26 19:50:22

mirekdoda:

A podle nadmořské výšky se odvíjí maximální tlak ve válci a tedy sklon ke klepání....


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8