Fórum - Téma


Zvýšení výkonu (vzduchový filtr, palivo)-Swift 1.2


Fórum Swift New II Zvýšení výkonu (vzduchový filtr, palivo)-Swift 1.2

Informace o modelu: Suzuki Swift New II


1 ......... 4  5  6  7  8

2016-09-26 20:00:24

liquids:

to je pravda, jen upřesním, že s rostoucí nadmořskou výškou klesá atmosférický tlak a snižuje se plnění atmosférického motoru čerstvým vzduchem. A na to klepání, které ve velkých výškách stejně nenastane je tam čidlo, které umí dát pokyn ke snížení předstihu. Předstih není konstantní, pohybuje se v určitém rozsahu podle otáček a zatížení motoru. A já tvrdím, že 100 oktanový má ten rozsah posunutý jinam, směrem k větším hodnotám předstihu. A dále tvrdím, že motormanagement postavený pro 95 oktanů neumí rozsah potřebný pro 100 oktanů.

P.S. to by musela být v paměti druhá mapa předstihů a nějaký přepínač. Druhá mapa by asi nemusel být problém, ale co bude fungovat jako ten přepínač?

2016-09-26 20:01:21

liquids:

Takže ten maximální tlak ve válci, těch 1,2 MPa při kompresi je závislý na nadmořské výšce ?

Nebude spíše důležitější závislost barometrického tlaku na množství a váze nasávaného vzduchu.

Než začneš další přednáškou, možná by nebylo od věci, kdybys nám sdělil, kdeže se v motorovém prostoru vlastně nachází snímač atmosferického tlaku vzduchu.

Vy ostatní, NENAPOVÍDAT

2016-09-26 20:22:20

mirekdoda:

Podívej. Tenhle motor designovali někde v Japonsku s tím, že to bude jezdit po půlce planety. Pokud se podíváme z hlediska místního rybníčku, tak to musí jezdi na sračky ve východní evropě a i na kvalitní benzíny v západní evropě. Proč by musel mít další mapu? Prostě se nastaví maximální předstih, co čidlo klepání a ostatní parametry dovolí.

S 95 je to o politice. Prostě auto v téhle cenové relaci, kde zákazník řeší každou korunu, by s 98 bylo neprodejné. Nebo ty bys si koupil auto, které by mělo o 7 % větší výkon a předepsanou 98?

2016-09-26 20:29:26

liquids:

  • opět ta kvalita benzínu, a co je nekvalitní benzín?
  • ale jen v rozsahu pro 95 oktanů
  • to jsi mě dostal, asi nekoupil.

2016-09-26 20:30:10

plukovník:

Asi si nějak nerozumíme. Já se tady bavím o adiabatickém sltačování vzduchu ve válci, který má nějakou počáteční teplotu a tlak...

2016-09-26 21:35:55

liquids:

S adiabatickým dějem si tady zřejmě nebudeš rozumět s nikým a nikoho to zřejmě ani nezajímá.

Možná jenom Mirka Dodu

MilanT  
Milan
2016-09-26 22:24:08

plukovník:

Adiabatický jev by si měli nastudovat hlavně pánové Sobotka a Čadek, kteří si myslí, že teplota 2000°C ve válci způsobí roztavení motoru - http://www.suzukiclub.cz/...select=56242#message56242

2016-09-26 22:28:38

plukovník:

No zřejmě to zajímá tebe, když si do toho rýpal.

2016-09-27 06:51:49

liquids:

No, mě hlavnë zajímá, jestli už jsi konečně zjistil, kde je konkrétně umístěno to čidlo atmosférického tlaku.

Protože musím přiznat,

že jinak mě ty tvoje akademické řečičky dost iritují a to jsem technik.

Mirekdoda:

Pokládáš rétorickou otázku, co je nekvalitní benzín?

Podle Liquida, sračky ve východní Evropě, kdežto v západní Evropě se jezdí na benzín.

Jenom nevíme, na co se jezdí třeba v Kazachstánu. Zda tam všude ze země tečou sračky, nebo ropa.

Možná, že celá Astana je postavená ze sraček

P.S.

Na otázku "lektora",

zda ty by sis koupil auto, které by mělo o 7 % větší výkon a předepsanou 98?

Jsi odpověděl, "to jsi mě dostal, asi nekoupil.

Položím ti podobnou otázku:

Koupil by sis auto, jedné známé značky se symbolem rotující vrtule ve znaku, které, ač má o 200% vyšší výkon, jeho minimální oktanový požadavek je 91 ?

2016-09-27 08:22:29

Kvalita benzínů je opravdu různá - jednak záleží na kvalitě výchozí suroviny, jednak na použité technologii výroby a dnes hlavně také i na přimíchaných biosložkách a aditivech

plukovník: Ten N91 je jistota, že se motor nekvalitním palivem nezničí. Stejně tak u mojí GV 2.5 V6 - taky má motor min. požadavek 91 okt. - od začátku do ní tankuji pouze víceoktanové benzíny - hlavně N95 a N100 - motor má najeto přes 200 tis. km a je stále OK.

2016-09-27 08:46:20

certik:

A jaké jsou ty rozličné technologie výroby?

Která je lepší, která horší ?

Popiš to nějakým populárním způsobem

Myslím že víš kulový

Protože mi připomínáš přeskakující gramofonovou desku (zřejmě nekvalitní výchozí surovina)

P.S.

Jen tak mimochodem,

jak se může projevit kvalita použité ropy na kvalitě gramofonových desek ?

Ty dnešní se zřejmě již vyrábějí pouze "ze sraček" v Loděnicích u Berouna, pro celý svět.

A to mě zajímá, protože je stále kupuji. Je to jeden z mých mnoha koníčků a nerad bych kupoval nějaký shit

Tím myslím případ, kdy by z "nekvalitní ropy" bylo vyrobeno nekvalitní PVC a následek by byl třeba horší přenos vyšších harmonických...

2016-09-27 09:12:15

plukovník: Co se týká technologie výroby - záleží hlavně na kvalitě isomerizace, kdy se ze surového benzínu vyrobí N91, N95 nebo N98, který lze následně použít jako automobilový benzín. Pro Tebe, jako známého "chemického analfabeta" bych to laicky nazval- jak se kvalitně "uvaří".

2016-09-27 09:16:13

certik:

...a pro tebe jako profesora chemie (se specializací na "kvalitu paliva"),

neříká se surový benzín, ale panenský benzín.

2016-09-27 09:43:47

plukovník: Taky se to tak dá nazvat, ale je to jen hraní se slovíčky. Jistě jako technik uznáš, že kvalita výsledného produktu je potom různá. U nás - ČR a SR se vyrábí N91 a N95, v Rakousku a Německu i nejkvalitnější N98 a zase naopak někde v Africe a Americe "jen" N89 a N91

Mirekdoda, 2016-09-26 20:29:26 napsal:

liquids:

  • opět ta kvalita benzínu, a co je nekvalitní benzín?
  • ale jen v rozsahu pro 95 oktanů
  • to jsi mě dostal, asi nekoupil.

2016-09-27 10:49:16

mirekdoda:

Jde o "tvrdost normy" v dane zemi a na vychode hlavne o jeji dodrzovani a kontrolu dodrzovani. Globalne by se to dalo popsat technologickou kulturou ci mentalitou.

Jinak pekny clanek - http://byznys.lidovky.cz/...112_230437_ln-doprava_ele

MilanT  
Milan
2016-09-27 15:33:24

plukovník: Položil jsi otázku, kde je to čidlo atmosférického tlaku. Vůbec nevím že něco takového v autě existuje. Já ho mám doma v obýváku ale manželka tomu tvrdošíjně říká barometr.

Vzhledem k tomu, že to asi snímá atmosférický tlak (který je všude kolem nás), tak jeho umístění může být kdekoli kde je přístup atmosférického tlaku. Tipnu si, že je fyzickou součástí řídící jednotky.

2016-09-27 17:21:38

milant:


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8