Poradna - Otázka



Nová otázka

Poradna  -  Autoservis

Liana 1,6 LPG - při vysokých otáčkách ztráta otáček+chcípne

4 let, 10 měsíců

Dobrý den, jezdím s Lianou 1,6 (2WD 76 kW). Hned po koupi namotovane LPG. Pres rok bez problemu. Pred par mesice se prvne stalo, ze jsem jel po dalnici na LPG (140 Km/hod - tedy cca 4000 otáček) a auto začalo cukat a kolisali otáčky. Sundal jsem nohu z plynu, přestalo to. Jelikoz jsem bral LPG poté, co ho natankovali na benzine do plna z cisterny, rikal jsem si - zvířil se tam bordel a ucpava se filtr. Pak dlouho bez problemu. Pote vymeneny LPG filtry - nijak zvlast zadelane nebyly.

O nejakej ten mesic pozdeji znova cukani, kdyz jsem prepnul na benzin a sundal nohu z plynu, zakolisali otacky a v pohode se jelo dal. Tenkrat jsem tankoval levny plyn a rikal si: "zase", ale uz jsem tusil ze to je asi neco jineho.

Posledni 3 mesice se to dost zhoršilo a nejde jezdit na dalnici vice nez do 120 km/hod (cca 3400 otáček na pětku). Kdyz pretahnu, tak se to kousne, ted uz ale motor postupne neudrzi otacky vubec a uplne chcipne. Do toho na prostrojovce stridave blikaji diagnostika motoru a ikona podobná zámečku.

Kdyz se nastartuje, nesviti nic, nebo v zime nekdy diagnostika - za studeny dni nekdy svitiva - den, dva, nekdy tyden, pak zahasne. Pote co zastavim na krajnici lze motor zcela normalne nabehne.

Tak uz jsem to resil s kamaradem automechanikem a ten rika - zkus to jet jen na benzin. Pri jizde na benzin se deje ovsem to same. Cca 20 km jde ujet bez problemu, pokud jsou otacky drzeny nad 3400 (tedy po dalnici 135 km/hod a více) a pak se to stane.

Uz jsem to jel nacist na diagnostiku do Suzuki a ta praví: zavada 1) selhání na 4. válci; 2) nízká účinnost katalyzátoru. V servisu rikali - to druhe je kvuli LPG, to suzuki auta pri LPG hlasi, nic to neni, priipadne to chce seridit LPG. Ovsem ta zavada na valci: rikali, ze je to v elektronice, a ze muze trvat tydny nez se prijde na to, co to je..

Kamarad automechanik uvažoval řídící jednotku. Mel i podezreni na to, že do toho kecá LPG řídící jednotka. Tak jsem ji odpojil (vyndal pojistku) a zkusil jet jen na benzin - stejny problem. Dokonce jsem uvazoval, zda to nemuze byt vetsim množstvím dávkovaného FlashLube do paliva - doporučené množství kapek za minutu se nastavuje při volnobehu, ale co ja vim, kolik si jich bere motor, kdyz se to praží na tech 4000 otáček. Tak jsem přívod flashlube maziva při té testovací jízdě na benzin uplne uzavřel - a jak jsem psal - zase se to kouslo.

Svicky jsme vymenili - myslel jsem puvodne, ze je to vypalenyma svickama (ujel jsem na ne 55 000 km), dali jsme pekny, Bosh - určené na LPG pro toto auto. V provozu mimo dalnici se nic nepozna, jen kdyz auto drzim dlouhodobe v otáčkách nad 3400.

Ted jezdim po dalnici max do 120 km/hod a nic se nedeje, ale kdyz prekrocim, cca do 10 km se to stane. Čím větší rychlost (a více otáček) tím je menší pravděpodobnost, že auto nakonec nechcípne, když při prvním náznaku škubnutí sundám nohu z plynu.

Ještě postřeh: když už otáčky kolásají a míří k nule, tak pokud se přidává plyn, střílí to do výfuku. Také se zdá, že je problém větší při nižších venkovních teplotách.

Tož kdo víte, nebo tušíte, prosím poraďte. Platit diagnostiku v řádu týdnů v Suzuki a pak měnit řídící jednotku či kýhočerta elektroniku za desítky tisíc se mi nechce. To radeji jeste nejakou dobu strpím ten "omezovač na 120 km/hod.

Děkuje a zdraví všechny Suzuki chlapíky davído

Model: Suzuki Liana / Aerio

Manuály: 1x Manuály uživatelské, 1x Manuály servisní


Odpověď +2   2 : 0

4 let, 10 měsíců
kato1973

Loni jsem řešil ten samý problém na Lianě.....příčina byla v rozsypaném katalyzátoru, který ucpal střední díl výfuku. Takže zkontrolovat stav katalyzátoru a komplet potrubí popřípadě vyměnit. Tuším, že se dávalo vše nové, protože s vybušeným katem auto sice jelo, ale na dálnici se se motor dostával do nouzového režimu....po výměně všeho to bylo OK


Odpověď +1   1 : 0

4 let, 10 měsíců
Hill

Katalyzátor není nezbytně nutné kupovat originál, stejnou službu za lepší cenu udělá i univerzální. A nic se nestane, když bude pro kubaturu o něco větší. Vyzkoušeno.


Odpověď +1   1 : 0

4 let, 10 měsíců

..tak jsme do toho s kamarádkem koukli.. a Kato, mel jsi pravdu - rozsypanej katalyzátor. Mám k tomu teda ale ještě pár otázek. Katalyzátory jsou tam 2 - jeden hned na výstupu z motoru (budu mu říkat první) a druhý mezi výfukovým potrubím uprostřed auta. Rozebrali jsme potrubí před druhým katakem a koukli do nej odpredu a 1) mrizka posunuta - nebyla rovne, spise sikmo - vpravo dole vice vzadu nez vlevo nahore (z naseho pohledu) a 2) pred mrizkou sajrajt - kousky čehosi z asi rozpadleho prvniho kataku. Ta posunuta mrizka - to si nejsme jisty, mozna to tak Suzuki dela, ze neni rovne, ale moc zravě to nevypadalo.. Hm.. Kamarad delal v Oplu, takze rikal - vim, ze u Opla fungovalo prvni katalyzátor vykuchat a dat jen novej ten druhej (ten se da poridit univerzal za par tisic). Ale nevi, jak by se pri takovem postupu chovalo Suzuki.. Kupovat novej original prvniho kataku za 29 tacu je darda ˇmoc moc a on je spojenej se 4 vývody z motoru, takze co jsem se dival, tam asi zadnej moc univerzal nepujde). Takze moje otazka zni jestli myslis ze jde ten prvni vykuchat a jezdit jen na jeden (nove koupenej - ten druhej mezi potrubim). Pakliže myslis, že je to blbost a nepujde to, tak me napada, ze 1,6 benzin s řetězem se davali do GrandVitar, mozna i Vitar, a do Balena.. Tak jestli je to tam stejne udelane, tak bych snad mohl na vrakáči sehnat ten katalizátor treba z Grand Vitary za dostupnější cenu.. Co rikas? predem diky za nazor.. Nebo jestli by nekdo vedel o univerzálu, který pasuje hned za motor, budu rád. Nákres jak vypadá, mohu poslat emailem


Odpověď 0

4 let, 10 měsíců
kato1973

Zkus jezdit s tím vykuchaným, pokud se auto bude chovat normálně, tak už bych to neřešil, pokud bude problém, tak na něco přijdem


Odpověď 0

4 let, 10 měsíců

diky za radu.. to jsem rad, protoze novej original katalyzátor stoji 29 tacu tento nebo příští vikend bude mit kamarád čas na to mrknout, tak pak dám vědět.. ještě jednou díky..


Komentáře (10)

Přidat komentář


  , 4 let, 10 měsíců

moc díky Kato.. zkusíme a uvidíme..


  , 4 let, 10 měsíců

mnohokrát děkuji.. zkusim a uvidíme..


  Fulda, 4 let, 9 měsíců

Ahoj, nevím jak přesně vypadá první katík na Lianě, ale nenšlo by tam něco takovýho co maj tady na stránkách jako univerzální vertikální katalyzátory - http://www.vyfuk.com swift 1,3 16V má svody taky rovnou do katíku, tak jestli to není podobný


  Hill, 4 let, 9 měsíců

Když může jít zadní katalyzátor nahradit univerzálním, je jen otázkou rozměrů, jak jiným nahradit ten přední, řekl bych.


  , 4 let, 9 měsíců

Kato, tak jsem sehnal katy z bourané Liany, a včera je kamarád vyměnil. Ten muj přední byl uplne propalenej a roztavenej - díra s roztavenými okraji mřížky, zadní taky v háji.. Tak jsme po vymene Lianu protahli na 5000 otacek 10 km a ok.. Radost však netrvala dlouho, na dalnici, jako bysme nic neudelali.. po 15 km rychlostí 135 Km/hod - asi 3800 otáček, se to zase kouslo.. Dnes jsem zkusil na dalnici jet jen 120 km/hod, ani to se neda.. - Kouslo se to.. Zacinam byt šilenej.. Nejakej napad, co by to mohlo byt? potrubi kamarad prohledl cele a je pruchozi.. Zadnej sajrajt se za zadní kat ani nedostal, vsechno zustalo na mrizce a pred ni.. Da se nejak rozumne zjistit, co to je? V suzuki v Praze rikali, ze jim to muze trvat v řádu týdnů.. Denne jezdim prumerne 110 km.. to uz bych spis asi musel koupit jiny auto.. Liana ma najeto jen neco pres 120 tis, nechce se mi, ale tohle je sileny a nemam na opravu 40 tis.. Jsem ochoten investovat tak 20 tis, pokud by to melo dal jezdit.. Dej prosim vedet, jestli te napada co s tim.. JInak diky za ten typ na katy - byly fakt na sračku.. davído


  kato1973, 4 let, 9 měsíců

Zkus ještě odpojit obě lambády a zaslepit EGR. Pak už jen přehrát software ECM což dovedu, ale asi jsme od sebe daleko


  , 4 let, 9 měsíců

ok, poprosim kamarada a uvidime.. na co je pak potreba prehrat software? Jsi z Liberce - jsem tušim nekde četl? Kdyz to pomuze veci, prijedu za Tebou.. muzu patky, soboty a nedele.. tak se pak nejak domluvime, kdy by se ti to hodilo..


  , 4 let, 9 měsíců

Kato, jen se pta kamarad, kde ma 2. lambda konektor.. ze to vede nekam do auta, jakoby pod koberec.. tak jestli vis, kde je ten konektor.. diky..


  kato1973, 4 let, 9 měsíců

Lambáda 2 má konektor ve středový konzole


  , 4 let, 8 měsíců

Kato, tak jsme odpojili obě lambdy a zaslepili EGR. Bohužel to nezabralo.. Muzeme se nejak domluvit na přehrání toho softwaru? Odkud jsi? Přijedu. Můžu pátky, víkendy a pondělky. Dej prosím vědět, díky.


Další otázky - Liana / Aerio / Autoservis Vložit otázku

Kabinový filtr Mám Suzuki Liana 1.6i 78kw 106k a nemá tam daný kabinový filtr ani tam na něho není díra,ale je tam v plastu naznačená kde má být. Bude tam pasovat když tu díru vyřežu ? Děkuji za odpověd.

šrouby držící přední brzdový třmen Dobrý den, při demontáží předního brzdového třmenu šly velmi těžko povolit dva šrouby držící pevnou část třmenu, přesto že jsem použil chemii na zarezlé šrouby, tak po vyšroubování jsem zjistil, že je závit značně poškozený(obroušený o rez v průchozí zarezlé díře pevné části třmenu).Po změření mi vy......

kabinový filtr Nevím kde hledat kabinový filtr u Liany 1,6 sedan,79kW,r.v.2005 a jak složitě se vyměňuje.