Poradna - Otázka



Nová otázka

Poradna  -  Autoservis

Termostat

3 let, 11 měsíců

Dobrý den,

mám takový problem.Vlastním Suzuki Swift 1.0 39 kw r.v. 1999,a dojíždim cca 12 km po dálnici do města + nechávam asi 3-5 min nastartovane auto než vyjedu, no a v zimě při cca -5 nemám šanci dovršit provozní teploty.V podstate mi ta ručička nepřevrši 1/4.Rad bych se zeptal,zda li to může byt špatným termostatem.Děkuji

Model: Suzuki Swift IV

Manuály: 3x Manuály servisní


Odpověď -1

3 let, 11 měsíců
honda

Ano, je to na 100% nesprávně fungující termostat.Doporučuji výměnu co nejdřív.Tato auta se ohřívají rychle.Já mam 1,3 a i v tech největších mrazech je do 4 km na provozní teplotě.Bez předehřevu na volnoběh.Měla by jít i spotřeba níž po výměně.. ;)


Komentáře (20)

Přidat komentář


  , 3 let, 11 měsíců

Diky moc.No a s tou spotřebou to bude asi taky tim,přes leto v pohodě 5,5 a ted přes zimu 7,8 neni problem.Ještě jednou diky.


  , 3 let, 11 měsíců

A mužu se zeptat v jakych mistech termostat najdu ? Slyšel jsem, že je to v celku lehka výměna a tak bych si to raději udělal sám, než někde čekat, popř. někde auto nechavat. A aspon bych zjistil,zda-li je termostat funkčni či nikoliv.


  honda, 3 let, 11 měsíců

Pokud za 12km neohřeje, není co vymýšlet.Je to termostat.On nemá chybu pouze ve studeném stavu otevřen.On může fungovat správně, ale otevírací teplotu může mít nižší díky jeho stáří.Z fabriky měl 82, dnes, po X letech může otevítat o 10-20 stupňů dřív.Pokusy s vařením a měřením teploty jsou vědecký.Teploměr nelže.12km na ořátí je až příliš.Pokud se motor nedostane na provozní teplotu, měnim termostat.Bez hokusů pokusů.Jsou káry, kde může propouštět ventilek, kde je druhý termostat pro chlazení oleje.Toto není ale ten případ.Vyměň ho a máš klid.Jdi na to selským rozumem.špatná teplota, termostat.Nic víc, nic míň..


  honda, 3 let, 11 měsíců

Jestli má termostat otevírací teplotu 82 bo 85 je upé jedno, na budíku to defakto nepoznáš.Je to hovadinka příspěvek..


  honda, 3 let, 11 měsíců

Když myslíš, že rozdíl 6 stupňů teploty přes 80 ti v zimě udělá to, že 82 je zima, 88 vedro.To je fakt hovadinka.Chceš mi říct, že rozsah budíku teploty máš o něco víc než 6 stupnů?Výrobce dělá víc teplotních variant, abys v létě nevařil a v zimě se alepoň trošku ohřál?To má zaručit 6 stupňů ruzsahu termostatů?To je fakt hovadinka.Asi po dvaceti letech praxe nevíš, jak funguje termostat.Jestli myslíš, že na stupeň přesně drží garantovanou otevírací teplotu, jsi jemně mimo mísu.A dvacet let praxe je pak spíš pro ostudu.

Nemusíš tu nikoho strašit vědeckejma rozborama.Ať si vymění termostat a tim to hasne.


  honda, 3 let, 11 měsíců

A to nespíná sytič je taky tobrej termín.Tam se pozná 20 let praxe..


  honda, 3 let, 11 měsíců

"až budete umět to co já ... " A pak kdo si tady honí ego, haha. Ano, otevírací teplota má vliv, ale škoda, že nevíš, jak to celý funguje.Představ si, že jsou auta, na který je termostat pouze s jednou otevírací teplotou.Podle tebe to znamená, že buď v létě vaří, nebo v zimě mrzne.Teorie o termostatech na léto a na zimu, to sorráč, to se musim tlemit.Každý jaro a podzim měnit s pneumatikama termostat, .. haha Typnul bych tě na zedníka, co se hrabe 20 let v autech a tvoří nové teorie podle zkušeností z vrtání se v pěti, možná deseti autech v době dvaceti let.. To je bomba, že dáš na zimu termostat s vyšší otevírací teplotou a tím pádem ti "nespíná sytič" to dost ušetříš, páč jak známo, sepnutí sytiče zvyšujes spotřebu.Nesmí sepnout ani v zimě, jinak tě to sežere No tys mě pobavil touto teorií.Ostatně jako každou, ktrou jsi tu zatím prezentoval


  honda, 3 let, 11 měsíců

Myslim, že i automobilovej analfabet pochopí, co znamená věta "vyměn termostat" S tebou se bavim jako s odborníkem s dvacetiletou praxí.Že v tom až tak plaveš, to jsem netušil, to se omlouvám..


  plukovník, 3 let, 11 měsíců

Termostaty s vyšší otvírací teplotou se vyrábějí a montují do modelů aut jejichž provoz se předpokládá v v severských a arktických zemích a montuje se současně s výkonnějším topením a jiným SW. Rozhodně nemají praktický význam pro „sezónní“ přezouvání jako pneumatiky. V zemích mírného pásu se tyto originální termostaty vůbec neprodávají a jejich použití žádný význam nemá už s ohledem na regulační mapu moderního motoru, jehož naprogramování je předem dáno.

Prostě tam dej obyčejný nový termostat, co začíná otevírat při 82 stupních a je plně otevřený při 94 stupních.


  plukovník, 3 let, 11 měsíců

Jestli je termostat v pohodě lze zjistit zkušeným osaháním hadic při zahřívání, a jelikož Lexa nepíše, zda jeho veterán topí, tak může být příčinou také vadné čidlo, nebo ukazatel teploty. Při vadném termostatu by se ručka měla přeci jenom v určitém rozsahu pohybovat nahoru a dolů podle průvanu přes chladič.


  honda, 3 let, 11 měsíců

Nooo, další hovadinka.I když je snímač teploty umístěn v plastu, např. u termostatu, tak reaguje jen na teplotu vody, ve které je ponořen?Pokud není ve vodě, teplota uvniř potrubí je stejná jako venkovní, dokud se kolem něj neprožene pára?U onoho swifta je snímač namontovanej bloku.I kdyby tam nebyla kapka vody, teplotu stejně ukáže.Nevim, jestli si z nás děláš srandu, nebo jestli těm svejm teoriím opravdu věříš.6 stupňů je pro tebe rozíl zima v autě/vedro v autě.Termostat s vyšší teplotou otevření zaručí nesepnutí sytiče, atd. No to je jeden větší blábol než druhej.By mě zajímalo, co tě nutí tohle šířit světem.

Ještě k Plukovníkovi, né každá porucha termostatu se projeví teplotou hadice po nastartování steudeného motoru.Málo kdy zůstane ve studeném stavu otevřen.To bývá spíš mechanická závada nejčastějc u plastových skříní termostatu.Nejčastějc jde o otevírání při nižší teplotě.Už třeba na 40-50 stupních.Takovej termostat při dontáži vypadá, jako by mu nic nebylo.Studenej je zavřenej.

Pak jsou jiný hity jako dva termosty.Když o tom druhym člověk neví, vymění jeden a ono furt špatný Třeba Forďáckej TDCI.No a pak ty zpětný ventilky.Buď se "ztratěj", nebo se seknou, nebo propouště díky nečistotám.To je pak taky radost


  honda, 3 let, 11 měsíců

1 + 1 = 2


  honda, 3 let, 11 měsíců

Jinak ta vrtule je na chladiči, ne?A z něj si vezme termostat vodu až po dovršení otevírací teploty termostatu.Je fakt, že kolem motoru je větší průvan, než tam, kde neni vrtule furt v činnosti, takže je celej agregát tim průvanem nepatrně víc ochlazován.Ale řešení dát termostat s otevíráním vejš o 6 stupňů, to pak musí bejt hic v káře, né jak na osmdesát dvojce,.Jsem čet, že ve vitarách už 20 lidí zmrzlo.Důvod byl termostat 82

Ta otázka, co když je termostat v pořádku a motor se neohřeje? Další perla, u swifta se neohřeje jen pokud je termostat v hajzlu.Ty čtyři a kousek litru za 12 km musíš mít dávno na provozní teplotě a uvnitř saunu.I v -20 s termostatem 82.


  , 3 let, 11 měsíců

Chlapi díky za rady.Včera jsem si objednal termostat v jednom obchodě,dneka mi přišel,a už jsem si ho i vyměnil,dolil kapalinu,odvzdušnil,projel a musim řict že 100 a 1.A jen tak pro zajimavost.Vzal jsem stary termostat,ktery mimochodem byl 88,no a strčil jsem ho do vařici vody a ani se nehnul chachar.Takže vada byla vtermostatu . Ještě jednou,diky.


  honda, 3 let, 11 měsíců

Co to zase meleš o sytiči za bláboly?On tam žádnej sytič nemá.A kdyby byl, myslíš, že bude vypínat po 82 stupních?Nech už těch svejch fantasmagorií.Ten tvůj sytič znamená u vstřikování prodloužení doby vstřiku paliva.A jestli myslíš, že ono prodloužení vštřiku trvá přes 80 stipňů, tak utíkej vrátit výučák a živnosťák.Okruh motoru a topení je uzavřen od okruhu chladiče do 82 stupnů s termostatem 82, u termostanu 88 stupnů do teploty 88.Pak se otevře a pustí si studenou vodu do okruhu motoru a topení na tak dlouho, dokud teplota neklesne pod hodnotu termostatu.Pak se opět uzavře a tak je to stále dokola, dokud se všechna voda, i v okruhu chladiče neohřeje na otevírací teplotu termostatu.Ten pak zůstane stále otevřen.Pokud jízdou vzduch procházejícíí chladičem nestíhá ochlazovat vodu dostatečně a její teplota vzroste na mez danou teplotním spínačem ventilátoru, spustí se vrtule na chladiči a tím se zvýší množství protékajícího vzduchu zkrz chladič a tím i účinnost chlazení.Toto nastane třeba v létě v koloně, v zimě třeba při zapadnutí a hrabání se z průseru ven na místě, nebo když si chytráci daj karton před chladič.Ať už máš termostat s vyšší bo nižší otevírací teplotou, tak pokud bude správně fungovat, je naprostá hovadina, že by se zvýšila spotřeba díky delší době ohřevu na provozní teplotu.Jeden tomu tady říká sepnutí sytiče, což s jeho oblíbeným argumentem, že dělá 20 let nejen závodní auta, působí směšně a diletantsky!A co se týče teploty výstupu vzduchu z topení, mez, kterou člověk vydrží, než ucukne, že pálí, je známých 50 stupňů.Pokud budu uvažovat termostat s otevírací hodnotu 82, co že je z výroby (nikdo v tom ještě nezmrznul, co vim), tak radiátor, bude mít teplotu cca 70 stupňů, než se k němu dostane voda z motoru.Hrubý odhad.Pak záleží na průtoku, tedy schopnosti předat energii z vody do vzduchu.Pakliže je vše vpořádku, teplota vzduchu, při provozní teplotě, vycházejícího z radiátoru topení by měla být okolo 50-60 stupňůSamozřejmě záleží na teplotě nasávaného vzduchu.Takže při přiložení ruky k výdechu tepení, by měl člověk cítit pálení.Pak je jistota, že vše funguje, jak má.Pokud je zadiátor nanesen bordelem, ať už zevntř, nebo z venku, pak se jeho účinnost snižuje.Tím, že si dáš termostat s vyšší otevírací teplotou sice ohřeješ vodu o 6 stupňů víc, ale to je tak malej rozdíl, že to sotva poznáš.A pokud ti tam někudy fest netáhne, po několika km topení přivřeš, abys tam nezdochnul vedrem Jinými slovy, hoňka za termostatem s vyšší otevírací teplotou je defakto ulpně o ničem.U swifta tu možnost máš, ale u většiny ostatních aut tento výběr neni.Nikdo v těch autech nemrzne, nikdo v létě nevaří.Doctoorovi bláboli o termostatu na léto a zimu jsou naprostý kraviny vyplozený nejspíš chorým mozkem, kterej už produkuje pouze haldy smyšlenejch teorií a info o dlouholeté praxi na kdečem


  honda, 3 let, 11 měsíců

Tys asi zrovna chyběl, když jste měli ve škole okruh chlazení motoru.Nebo jsi to blbě pochopil a co chodíš světem, šíříš o tomto tématu kraviny.Ty furt žvatláš o sytiči na motorech se vstřkováním.Žádnej sytič nam neni.Už se prober, doba je dál jak Š120!Mimochodem, tam ono "spínání" zajištovala ruka řidiče!Zas abych našel alespoň něco, co je pravda ve tvejch blábolech, první, primitivní systémy vstřikování benínu opravdu měly extra system pro obohacení paliva při studeném motoru.To zdánlivě přpomíná tvůj oblíbený sytič.Jinak sytič, jako takovej, je jedna z částí karburátoru.A to ještě né u všech.Třeba favorit, nebo dále do historie, VW brouk používali vzduchovou přívěru.Ale co ti mám říkat, když ty si jedeš sytitič napříč celým věkem spalovacího motoru.Asi se stavim se svym swištěm a nechám se poučit, kde je na tomto voze SYTIČ.A ukážeš mi místo, poč je důležité, montovat termostat s 88stuňovou teplotou oproti termostatu s teplotou 82.Ti blbý japonci dávaj 82, což znamená dlouho sepnutej sytič a zima uvniř vozu.6 stupňů rozdílů otevírací teploty má tak radikální vliv.Japonci jsou blbci, že si toho nevšimli.Furt se tu oháníš povšechnejma blábolama.Napiš něco konkrétního.Vyvrať moje slova.Už se těšim, co splodíš zas za nesmysl, jestli se do toho pustíš.Meleš hovadiny, proto to nenechám bejt.Jeden příspěvek tu též vyvracel tvoje vize.Taky určitě kecá, páč nikdo nemáme praxi jako ty!


  plukovník, 3 let, 11 měsíců

Honda tady konečně jasně vyslovil, že sytič byl součástí prehistorického karburačního systému motoru. Už jsem se skoro začínal bát, že se nějaký ten sytič schovává i v mém bavoráku.


  Doctor, 3 let, 11 měsíců

Plukovniku pokud by jsi byl neznalej tak jako tazatel, rekl bych ti ze tam mas sytic, pac by jsi nejspis nerozumel vyse psanym blabolum.

Jinac tady se mazu, jelikoz bavit se s hnupem na to fakt nemam silu, tu si nechavam pro lidi co potrebujou poradit, nejlepe tak aby rozumeli a ne je zahrnovat nesmyslama ala hondaaaa


  honda, 3 let, 11 měsíců

Zatím jsi mi nevyvrátil nic.Umíš jen machry a odkazy na základní školu.Pouč mě, vysvětli ty svoje hovna, ať ostatní posoudí, kdo o tom ví píču.Nakonec, tazatel udělal tak, jak jsem mu poradil ja a světe div se, auto zas funguje jak má.Podle tebe samozřějmě ne, sytič zůstane dýl sepnutej a v autě bude zima.Bože ty jsi debil!


  plukovník, 3 let, 11 měsíců

Kurvahošigutntag !


Další otázky - Swift IV / Autoservis Vložit otázku

Suzuki swift 1.0i 2000 není palivový filtr Zdravím,mam menší problém.Nedávno mi začalo auto chcípat,když nastartuju normálně jedu,ale když chci jet do kopce ,tak chcípne a to tam mam cca 5L..Když se blížím k 3tis otáčkam auto škube.Natankoval jsem plnou nádrž tak auto zatím jezdí bezproblémů,ale když překročím 3tis otáček lehce škube..Vše js......

Výměna předního tlumiče Dobrý den, mám swiftika 1.0 r.v. 1999. Přijela jsem před dům na parkoviště a najednou klesla levá přední část. Zjistila jsem, že mám vykloněné kolo. Známý auto přizvedl a říkal, že se ulomilo uchycení předního tlumiče ke kolu a proto musím přední tlumič vyměnit. Chtěla bych se zeptat, protože je t......

Dálkové ovládání Kdo opraví dálkové ovládání, odemyká, ale nezamkne. Děkuji.

Po zahrati nelze nastartovat Mám problém se swiftem 1.0 automat studený bez problémů chytne jde za plimem když vůz chcipnu počkám deset minut nenastartuji motor jiskru dává čerpadlo v nádrži běží nejde proud na ovladani vstřikovače netuší někdo čím by to mohlo být? Snímač otáček je jen v rozdělovací ne?

Díra v podlaze Zdravím všechny swifťáky, mému swiftu r.v. 1998 právě propadla technická a já přemýšlím, co s nim dál. Na další stk nemám odvahu jít, protože pod nohami řidiče je zhruba 20x20cm velká díra - táhnoucí se od práhu až do podvozku. S touto vadou jsem auto už kupoval s tím, že díra je opravena přinýtován......

Nestartuje Potřeboval bych radu. Sednu do auta, otočím klíčkem, slyším pomocné čerpadlo, startuju a nechce naskočit. Vyměnil sem akumulátor , svíčky, palec a popraskané víčko a nic. Když odmontuji sání stříknu tam hořlavou látku tak to chytne, ale jen na to vstříknuté. mám natankováno půl nádrže , točí točí al......

nestartuje Zdravim, neví někdo čím by to mohlo být... swištík mi v klidu jezdil ale tak začal vynechavat, dal jsem tam nové svíce a víčko s palcem v rozdělovači plus cívku. autíčko jezdilo ale furt to drbalo, pak mi to z ničeho nic přestalo jet. Nedává to jiskru a ani impuls do vstřiku a nejde ani čerpdlo v ......

výměna rozvodové sady-swift 1.3 - 62,5kW Mám dotaz na kostukci motoru Swiftu 1.3-62,5kW. Pokud nevyměním rozvodový řemen a ten se při provozu auta roztrhne, "potkají" se písty a ventily nebo se jen rozčasují? Díky za odpověd´.

Záměna letních pneumatik Vím,že v TP mám rozměr 186/60/15,ale chtěl bych vědět zda nemá někdo zkušenost se záměnou za 185/65/15 a jestli kolo nebude velké do podběhu.

čep ramena př.nápravy Zdravím. Měnil někdo čepy na ramenech přední nápravy? Jako ND se prodávají. Zdá se to být přivařené. Máte zkušennost? Uvítám každou radu jak na to.

Záměna letních pneumatik Ahoj.Lze zaměnit u Swifta 2008 letní pneu,původní 185/60/15 za 185/65/15 - vejdou se tam.Rozdíl v ceně 300-400Kč.Děkuji

Nefunguje sytic a po zahrati ma vysoke otacky. Dobry den, prosim o radu, uz nejakou dobu my zlobi swift s otackama a starty. Rano auto nestartuje, musim mu dat plyn a drzet jinak chcipne, nefachci sytic (asi). A jak se zahriva drzi otáčky třeba 5000 nebo vic(brutal jizda přes město), když dam vic plynu, zhorsuje se. Jakoby se tam zasekávala naka......

nápravnice Suzuki Swift 1.0 Nápravnice na vozidle Suzuki Swift 1.0 r.v.2001 je zkorodovaná a chtěl bych vědět,zda jsou nápravnice shodné i ze starších roků výroby. Mám vyhlédnutou zachovalou nápravnici z roku 1998 , ale nejsem si jistý, zda je úplně stejná. Můj dotaz zní "jsou nápravnice na Suzuki Swft 1.0 shodné?"Bialek jan

Autobaterie Jaká autobaterie patří do tohoto Swifta?Blbá otázka,že?Ale nevím jestli 40 nebo 44 .Děkuji za radu.

Homokloub Zdravím potřeboval bych poradit. Mám Swifta r.v. 98/99, obsah motoru 993 výkon 39kw , začal se ozývat homokineťák na pravé straně samozřejmě to zapříčinila odkládající se výměna manžety .... Ale abych se dostal k tomu co nevím a to je to že nevím jaký koupit kloub nevíte někdo kolik zubů je na tom t......

Automaticka prevodovka 1,0 Prosim o radu, pripadne pomoc. Prevodovka radi bez problemu, jen se mi uplne nepozdava zvuk. Pokud jedu cca 40-50 a jen tak lehtam plyn ozyva se takove jako huceni, ale vyssi ton, ne uplne piskani. Pri vyssi nebo nizssi rychlosti jsem toto nezaznamenal. Mohlo by to signalizovat nejaky problem? Pr......

derava hadice plniciho hrdla Dobry den,mam suzuki swift,rok 1996,1.0,993ccm a jiz podruhe mam deravou,spise zrezivelou hadici od plniciho hrdla,minule prozerle i s hrdlem.Menene tento rok za starsi kus,ale rychle odesel.Dalo by se to nahradit necim mene korodujicim nebo kde sehnat tento dil?Dekuji za odpoved.Duskova

třetí dveře sháním zámek do třetích dveří na swifta 98 nevíte nějaké stránky kde je prodávají musel jsem mněnit celé dveře a ty jsou bez zámku

Demontáž zadního brzdového bubnu Mechanik se mi pokoušel sundat zadní buben,ale marně.Říkal,že když použije stahovák,tak serve buben i s obloženín a to by znamenalo koupit celé nové brzdové čelisti včetně příslušenství.Poklepáváním to zkrátka nejde dolů.Možná jsme něco přehlédi?Díky za případnou radu.Jan P.S.Auto má už 12 let a n......

Zápach benzínu Prosím o radu mám SUZUKI-SWIFT r.v-2001GLX-1,3 motor-G13BA Problém je v tom že je cítit benzín..jako by ze zadu,při prohlídce jsem nikde žádný únik neviděl,tak nevím čím to.Z výfuku to není!! Děkuji: Karel F-SOKOL