Vozidlo Suzuki Swift II 1.0





Model Suzuki Swift II 1.0
Majitel Stanek07
Rok 2000 (17 let)
Spotřeba 5.43 l/100 km
Motor G10A , benzín
Řadový 3-válec, 993 ccm
6-ventil, komprese 9.5 : 1
Vrtání x zdvih 74 mm x 77 mm
Výkon motoru 39 kW (53 PS) při 5700 ot./min
Převodovka Manuální 5-rychlostní

Červené

Koupeno 2002-11-12 (14 let, 9 měsíců)
Registrován 2012-06-09 (5 let, 13 dnů)
Shlédnutí 7 182x
Informace o modelu Swift II
Manuály Nahrát manuál 1Manuály uživatelské, 10Manuály servisní
Fórum Swift II Položit dotaz
Inzerce 3 inzerátů Vložit inzerát
Servis a údržba Vložit servis Co na Swift II opravujeme .. a kolik to stálo peněz

Foto alba

Fotky nezařazené v albech

1600x1200, 357 KB

Vymontované spodní rameno

1600x827, 149 KB

Vyměněné rameno

1600x1200, 240 KB

1600x764, 186 KB

1600x1200, 298 KB

28.6.2005 Výměna vodní pumpy

Dělal jsem si to sám a dodnes žádné problémy

1400x1050, 204 KB

10.10.2005 Nabouraná zadní část vozu

Zastavil jsem na křižovatce na stopce. Ten co jel za mnou už ne. Policie škodu odhadla na

15 000Kč. Oprava v autorizovaném servisu nakonec stála 33 900Kč

900x675, 64 KB

2.4.2012 Výměna brzdových kotoučů

Asi už bylo na čase. Původní. Má za sebou 129 600km

1200x900, 155 KB

28.4.2012 Oprava prasklé hadičky odvětrávání nádrže

Oprava prasklé hadičky odvětrávání nádrže, která ústí zezadu do sacího potrubí, hned za škrtící klapkou a vede od regeneračního ventilu, kde byl přerušený drát napájení. Motor nasával falešný vzduch a měl větší otáčky na volnoběh a možná to mělo vliv i na emise. To byl možná důvod, že se s motorem při volnoběhu nemohl technik domluvit a že autíčko začalo v garáži vonět.

1400x1050, 192 KB

9.6.2012. Kontrola regulátoru brzdného tlaku

Kontrola regulátoru brzdného tlaku. Demontáž gumové prachovky. Namazání tukem

1000x1003, 200 KB

Aktuální hodnocení: 8.0 (1 hlasů)

20.8.1012 - Demontáž plastového krytu

Vyčistění od nánosu 12-letého bláta a natření barvou

900x675, 88 KB

20.8.2012. Vzduchové potrubí

Kdo mi vysvětlí, proč je potrubí takto zkroucené a s nějakou nádobou? Je umístěno v předním blatníku pod plastovým krytem. Nebude vadit,že jsem ho vymontoval?

500x677, 43 KB

Rezonátor je už na svém místě.

Děkuji za odpověď CRXMANNOVI:

Nádoba (box) na fotce je rezonátor.

Rozmístěním rezonátorů u sacího potrubí je možné dosáhnout rezonance při určitých otáčkách a tím zlepšení účinnosti plnění. Jako rezonátor se zpravidla používá tzv. Helmholtzův rezonátor.

Helmholtzův rezonátor se používá již od pradávna, především v oblasti zvuku, kdy se tyto rezonátory umísťovaly do chrámů a zajišťovaly tak perfektní akustické vlastnosti. Ze současnosti stojí za zmínku např. bass-reflex u reproduktorů. Konstrukce Helmholtzova rezonátoru je velmi jednoduchá. Skládá se z uzavřeného objemu vzduchu, který je s okolím spojen pomocí trubice. V takto sestrojeném rezonátoru bude zvuk o jistých frekvencích rezonovat a bude tedy zesílen.

Protože se tlakové vlny v sání chovají přesně stejně jako zvuk, lze tento rezonátor jednoduše použít i v sacím potrubí a zesílit tak tlakové vlny při jistých otáčkách motoru (které odpovídají frekvenci zvuku).

Situaci mírně komplikuje fakt, že za Helmholtzův rezonátor lze v sacím potrubí považovat kde co. I samotné sací potrubí bez jakéhokoliv rezonátoru se totiž také chová jako Helmholtzův rezonátor, u kterého vytváří sací potrubí hrdlo a střední objem válce vytváří objem vzduchu. U moderních motorů (ale i některých starších), lze najít dva, či více rezonátorů. Celý systém se chová jako dvojitý (nebo xtý) Helmholtzův rezonátor, tvořený dvěma (nebo více) potrubími a dvěma (více) komorami.

Přidaný sériový rezonátor vnáší do systému druhou rezonanční frekvenci a křivka točivého momentu tak může mít dva vrcholy. Cílem je samozřejmě maximální rychlost vzduchu v oblasti sacího ventilu.

Je patrné, že při použití sériového rezonátoru dochází k daleko rychlejšímu naplnění válce než u sacího potrubí bez tohoto rezonátoru. Motor s takto navrženým sáním tedy bude mít lepší účinnost plnění. Časté je také použití paralelních rezonátorů, které jsou provedeny ve formě slepého potrubí a je s nimi možné dosáhnout podobných výsledků jako s rezonátory sériovými. Zde samozřejmě záleží i na umístění rezonátoru na sacím potrubí. Tento druh rezonátoru je důležitý i proto, že u čtyřválcových motorů tvoří tento rezonátor samotné sací potrubí. V okamžiku otevření jednoho ze sacích ventilů jsou ostatní sací ventily zavřené, potrubí vedoucí k ostatním válcům je tak uzavřené a tvoří určitý objem paralelního rezonátoru. Délky společného potrubí a samostatného potrubí pro právě otevřený válec definují umístění rezonátoru.

V sacím traktu je většinou použito více rezonátorů jako kombinace sériových a paralelních rezonátorů, čímž vzniká poměrně složitý celek, který je konstruktéry laděn pro určitá omezená spektra otáček.

Zjednodušeně. Vyndám-li seriové sací potrubí a nainstaluju tzv. short ram (krátké sání, velmi oblíbená tuningová záležitost), nebo cold air intake (dlouhé sání, povětšinou vyvedené do podběhu), ztratím výkon tam, kde je nastaven seriově a MOŽNÁ získám jinde. Záleží na kvalitě montovaného kitu. Nepopiratelným faktem je, že většina lidí si myslí, že po instalaci tzv. otevřeného sání auto jede lépe (placebo efekt většího kraválu), ale v praxi vím o pár lidech, kteří se sáním laborovali a dokonce měřili jejich účinnosti a utratili za to tisíce a bud zůstali u serie, nebo serii lehce modifikovali, nebo skončili u značek kitů, jejich pořízení představuje několik tisíc korun. Nebavíme se tedy o kitech za 2-3tis.

Celá problematika sání je daleko složitější. Snažil jsem se ti popsat jen funkci tohoto boxu.

800x832, 85 KB

14.4.2013 Výměna zimních kol za letní

Musíte mít po ruce šikovného pomocníka!

1000x750, 113 KB

7.12.2013 - Klepání od zadního pravého kola

Při jízdě se začalo ozývat divné klepání od zadního pravého kola. Vypadalo to, jako kdyby odpadl výfuk a já ho táhl po zemi, nebo se uvolnil tlumič. Nakonec to byla banální závada, která se mi už jednou projevila. Ten divný zvuk pocházel od pružiny, která se třela o zadní rameno. Stačil jen pružinu namazat tukem a divné klepání zmizelo.

1600x1132, 235 KB

Aktuální hodnocení: 6.0 (1 hlasů)

Fórum Swift II

Nové téma

Naše vozidla